شناسهٔ خبر: 54661 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت جوی:

روند کاهشی بادهای شدید همراه با گردوخاک در جنوب شرق از ابتدای هفته/ ادامه ناپایداری‌‌های جوی در استان‌های شمالی، غربی و مرکزی طی امروز و فردا

آب و هوا براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته براساس ناپایداری‌های جوی امروز پنجشنبه به صورت ویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب برای استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، مناطقی از شمال غرب و حتی مرکز کشورمان وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته براساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و همچنین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، ناپایداری‌های جوی امروز پنجشنبه به صورت ویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب برای استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، مناطقی از شمال غرب و حتی مرکز کشورمان وجود خواهد داشت که این مساله همراه با افزایش میزان ابر، رگبار باران و گاهی با رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی خواهد بود.

برای فردا جمعه و شنبه این مساله و ناپایداری‌های جوبی در استان‌های شمال غرب و دامنه‌های غربی و مرکزی البرز پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود از بعدازظهر در این مناطق شاهد بارش رگبار باران باشیم.

ظرف سه روز آینده شمال شرق و جنوب شرق شاهد وزش بادهای شدید خواهد بود که در برخی مناطق به ویژه زابل همراه با خیزش گرد و خاک است.

همین مساله موجب شد صبح امروز سرعت توفان گرد و خاک در زابل به ۱۰۴ کیلومتر در ساعت رسیده و دید افقی را تا ۱۵۰۰ متر کاهش دهد و براساس همین پیش‌بینی به جز امروز برای روز جمعه هم در شمال استان باد شدید و گردوخاک در نقاط مستعد وجود دارد و شاهد ادامه کاهش کیفیت هوا باشیم تا با فروکش کردن آن برای شنبه تا سه‌شنبه باد و گرد و خاک با شدت کمتری پیش‌بینی شود.

برهمین اساس و در ادامه وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک امروز بعدازظهر و همچنین جمعه احتمال خیزش آن در استان‌های جنوب غربی هم وجود خواهد داشت.

از همین رو پنجشنبه و جمعه یعنی امروز و فردا خلیج فارس متلاطم خواهد بود و در ادامه شنبه هم این مساله به سبب وزش بادهای شدید همچنان تداوم دارد.

آسمان پایتخت به جز امروز برای فردا هم از بعدازظهر افزایش ابر را شاهد است که این مساله می تواند همراه با رگبار باران، وزش بادهای شدید موقتی و رعدوبرق باشد.

در همین راستا تهران امروز دمای ۳۳ درجه را تجربه خواهد کرد و برای فردا این دما به ۳۴ درجه خواهد رسید. در مقابل کمینه دمای پایتخت در ایستگاه مهرآباد ۲۰ درجه و در شمیرانات ۱۸ درجه برای فردا پیش‌بینی شده است.

براساس جداول پیش‌بینی دمای استان‌ها، گرم‌ترین مرکز استان امروز اهواز با ۴۴ درجه و خنک ترین هم شهرکرد با ۶ درجه بالای صفر بود که کمترین کمینه هوا را به خودش اختصاص داد.

وضعیت جوی و دمای استان‌های کشور را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

نظر شما