شناسهٔ خبر: 54670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان استان صورت گرفت؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده خوش ییلاق در استان گلستان/ جزییات تکمیل محور اتصال گلستان با سمنان

بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر دیروز در نخستین روز از سفر خود به استان گلستان، با حضور در شرق این استان از جاده خوش ییلاق به عنوان محور اتصال گلستان با سمنان بازید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، در بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح بهسازی و تعریض این جاده کوهستانی در محدوده شهرستان آزادشهر، علاوه بر مسئولان راه و شهرسازی استان گلستان و مسئولان شهرستان آزادشهر، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

نماینده مردم شهرستان های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید، وجود معارضان که به دلیل کشت در مزارع خود، حاضر به ترک آن نیستند را از بزرگترین مشکلات برای اجرای طرح بهسازی و تعریض جاده خوش ییلاق و عوامل کندی عملیات اجرایی آن ذکر کرد.

علیرضا ابراهیمی افزود: تعریض این جاده نیاز به ۲۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی در دره های موجود دارد که با سختی بسیار و زمان طولانی که صرف آن شده تنها ۳۰ هزار مترمکعب آن انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تسریع در عملیات اجرایی نیاز به لایروبی زمین های کشاورزی و دکوپاژ می باشد که با عدم همراهی معارضان، پیشرفت در این زمینه با کندی همراه است.

ابراهیمی افزود: محور خوش ییلاق با مشکلات ریز و درشت زیادی درگیر است ولی تمام تلاش ها بر این است تا با بهسازی بموقع و سریع این محور با هدف روان سازی بار ترافیکی و ترانزیتی، رانندگان به آرامش خاطر برسند.

ابراهیمی عنوان کرد: درحال حاضر یک کارگاه فعال در ۲۸ کیلومتر اول طرح بهسازی و تعریض محور خوش ییلاق فعال است که با برگزاری مناقصه و تعیین برنده آن، کارگاه دوم نیز برای ترمیم ۱۰ کیلومتر بعدی در حال تجهیز است و مقرر شده پس از عید سعید فطر با تجهیز کامل، فعالیت خود را آغاز نماید.

نماینده مردم شهرستان آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: قطعه دوم طرح بهسازی، ترمیم و تعریض محور خوش ییلاق به طول ۱۰ کیلومتر از کیلومتر ۲۸ تا ۳۸ با قرارداد ۲۵۰ میلیارد ریال به شرکت مورد نظر واگذار شده است.

وی تصریح کرد: دیواره سازی این جاده در حدفاصل کیلومتر ۲۳ تا ۲۸ به اتمام رسیده است و در این منطقه ۴۳دهنه آب رو ۲ تا ۶ متری نیز وجود دارد.

ابراهیمی با اشاره به سابقه طرح بهسازی محور خوش ییلاق افزود: طرح بهسازی، ترمیم و تعریض جاده خوش ییلاق با برآورد ۳۵۰۰ میلیارد ریال هزینه در سال ۹۳ آغاز شده است.

شایان ذکر است وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان آزادشهر از کمربندی این شهر در مسیر گرگان نیز بازدید کرد.

طبق برنامه های اعلام شده، وزیر راه وشهرسازی امروز (جمعه) علاوه بر حضور در نماز عید فطر برادران اهل سنت شهرستان های گنبدکاووس و کلاله در شرق استان گلستان، از جاده مینودشت - گالیکش، پل کوسه در ورودی شهر کلاله روستای دهنه این شهرستان نیز بازدید می کند.

نظر شما