شناسهٔ خبر: 54688 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جمالی مطرح کرد؛

تمهیدات راهداری قم برای سفرهای تابستانی/ خدمات‌رسانی ۱۲ گشت راهداری در محورهای استان

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با توصیه به هموطنان برای رعیت اصول ایمنی دز طول رانندگی، گفت: ۱۲ گشت راهداری در محورهای استان به صورت شبانه‌روزی در طول سفرهای تابستانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تمهیدات این اداره کل برای سفرهای تابستانی اظهار کرد: برنامه‌ها برای سفرهای تابستانی از روز چهارشنبه آغاز و در این زمینه بازدید کلی از تمام راهدارخانه‌ها انجام شده و راهدارخانه‌ها نیز تجهیز شدند تا در صورت وقوع مشکل احتمالی به مسافران خدمات ارائه کنند و در راهدارخانه‌ها برای مسافران بسته‌های غذای کنسروی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تجهیزات زمستانی و نمک‌پاش‌ها از ماشین‌های راهداری جدا و ماشین آلات را شست و شو دادیم و آماده ارائه خدمات برای طرح تابستانی به هموطنان و مسافران استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه ۱۲ تیم گشت راهداری در کل استان خدمات رسانی می‌کنند، افزود: سه گشت برای مسیر رفت و برگشت در اتوبان تهران- قم، یک گشت برای جاده قدیم قم، سه تیم گشت در مسیر قم- سلفچگان و مابقی نیز برای راه‌های فرعی و اصلی داخل استان اختصاص پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: گشت‌های راهداری به صورت شبانه روز و ۲۴ ساعته خدمات رسانی می‌کنند که در طول شب تعداد هشت گشت فعال هستند.

جمالی بیان کرد: لگه‌گیری جاده‌های استان آغاز شده که در برخی نقاط نیز روکش آسفالت انجام شده است و آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستیم.

وی افزود: جلسه هماهنگی با پلیس راه هفته گذشته برگزار شده که براساس آن فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه و روسای ادارات شهرستان‌ها از جاده‌های استان بازدید و نواقص را به ما اطلاع دادند که ادارات شهرستان موظف شدند حداکثر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز مشکلات را رفع کنند و بازدید مجددی توسط پلیس راه و روسای ادارات راهداری شهرستان انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به بازسازی تابلوها و علائم بوده، گفت: علف‌زنی حاشیه جاده‌ها، شستشوی تابلوها و گاردریل انجام شده که جاروی کناره‌های محورها نیز از روز یکشنبه با اختصاص دو دستگاه جارو در اتوبان تهران- قم و یک دستگاه در محور قم- سلفچگان آغاز شده است.

وی درباره استقرار اورژانس در محورهای استان قم اظهار کرد: اورژانس در محورهای استان پایگاه دارد که در مجاورت تمام راهدارخانه‌ها فضایی برای استقرار خودروهای اورژانس و هلال‌احمر اختصاص پیدا کرده، با امدادخودروها جلسه داشتیم و برای استقرار آنها در جاده‌ها برنامه‌ریزی کردیم که جلسه‌ای نیز برای ایمن‌سازی در روزهای آتی در استانداری تشکیل می‌شود.

جمالی درباره تمهیدات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم برای کاهش تصادفات در محورهای این استان گفت: گشت‌های راهداری و دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای استان فعال هستند، نقاط حادثه‌خیز آشکارسازی شده که چند نقطه نیز در جاده قدیم قم اصلاح شده و پلیس راه و راهداران در طول مسیرها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در استان قم فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ماهانه با همکاری ارگان‌هایی مانند ستاد اقامه نماز، وزارت بهداشت و تعزیرات حکومتی از مجتمع‌های خدمات رفاهی بازدید داریم و قبل از سالگرد ارتحال امام خمینی نیز یک بازدید از آنها انجام و نکاتی در جلسه با انجمن آنها یادآوری شد که ظرف یک تا دو هفته آینده بازدید دیگری از آنها به عمل می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم درباره نظارت این اداره کل بر پایانه‌های مسافربری گفت: متولی اصلی پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها هستند و راهداری بر حمل‌ونقل آن‌ها نظارت می‌کند که شرکت‌های حمل‌ونقل آمادگی کامل دارند و نیروهای راهداری برای کنترل نرخ بلیت و مدیریت فنی به همراه پلیس‌راه در پایانه مسافربری شهر قم، ورودی اتوبان قم- تهران و نقاط دیگری در محورها مستقر هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تردد در محورهای استان در طول سفرهای تابستانی سال گذشته بیان کرد: امسال نیز افزایش تردد بین ۱۰ تا ۱۲ درصد را در محورهای استان قم پیش‌بینی می‌کنیم. برای کنترل نرخ و نظارت فنی مستقر هستند ورودی اتوبان قم- تهران

جمالی در پایان به رانندگان توصیه کرد: هم‌وطنان در طول رانندگی احتیاط و اصول ایمنی را رعایت کنند و با بی‌حوصلگی رانندگی نکنند تا سفر خوبی داشته باشند.

نظر شما