شناسهٔ خبر: 54709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهرامی نیا خبر داد:

آمادگی کامل بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان برای سفرهای تابستانی

بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از آمادگی کامل بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان برای سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان هم‌زمان با پایان ماه مبارک رمضان، سفرهای تابستانی آغاز می‌شوند اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران است.

غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اعلام این خبر گفت: هماهنگی کامل با انجمن‌های صنفی، نظارت بیشتر بر فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر، استفاده از ناوگان ایمن و مناسب برای جابجایی مسافران و هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط را ازجمله اقدامات انجام‌شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران است.

بهرامی نیا ادامه داد: در استان خوزستان ۳۲۲ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۲۵ دستگاه سواری کرایه، امر جابه‌جایی مسافران را بر عهده خواهند داشت و امید است تا در تابستان سال جاری رضایتمندی حداکثری هم‌وطنانی که با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای سفر می‌نمایند جلب شود.

غلام عباس بهرامی نیا با اشاره به ایمن‌سازی محورهای شریانی و اصلی اظهار کرد: اصلاح شیب‌های شیروانی، شانه‌سازی و اصلاح و ساماندهی تابلوها و علائم جاده‌ای و لکه‌گیری و روکش، رفع نقاط پرتصادف، اصلاح هندسی قوس‌ها، اجرای شیارهای هشداردهنده و لرزاننده، بهبود و تقویت حفاظ‌های کناری جاده‌ها، ملایم سازی شیب‌های شیروانی و ده‌ها عملیات دیگر راهداری از دیگر اقدامات انجام‌شده برای سفرهای تابستانی است.

بهرامی‌نیا عنوان کرد: لکه‌گیری به مساحت ۱۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع و روکش به مساحت ۲ هزار و ۹۰۵ کیلومتر و همچنین تعریض محورهای بهبهان ـ دودانگه و امیدیه ـ هندیجان به طول ۸.۵ کیلومتر انجام شده است.

بهرامی نیا بیان داشت: از ابتدای سال جاری تعداد ۳۴۲ دستگاه اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقرند و در طی سفرهای تابستانی، کنار و همراه مسافران خواهند بود تا در صورت ضرورت و احیاناً نیاز به عملیات راهداری وارد عمل شوند. همچنین تعداد گشت‌های راهداری مجهز به دستگاه ردیاب ماهواره‌ای GPS، ۲۶ دستگاه است که محورهای جاده‌ای را تحت پوشش و نظارت دارند.

هم استانی‌های گرامی می‌توانند جهت اطلاع از وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ در ارتباط بوده و یا با حضور در دفاتر اداره مستقر در پایانه‌های مسافری پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح فرمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود

نظر شما