شناسهٔ خبر: 54724 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد:

جزئیات جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در کهگیلویه و بویراحمد

نشست مدیرکل راه و شهرسازی از برگزاری کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: چهارمین نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان در سال جاری در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد و موارد ارسالی به دبیرخانه این کارگروه بررسی شد.

علیمردانی با بیان اینکه در این نشست، طرح اسکان موقت مردم در مواقع بحرانی در یاسوج در خصوص مسائل زلزله‌نگاری، مکان‌یابی و تأمین زیرساخت‌ها در حال واگذاری به مشاور است، افزود: این طرح در ۶ نقطه غیرمسقف در شهر یاسوج در مساحتی بین یک تا سه هکتار در اطراف شهر یاسوج آن هم به دلیل کمبود زمین در مرکز شهر مستقر می‌شود.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی اظهار کرد: لازم است در سایر شهرهای استان از جمله سی‌سخت، دهدشت و گچساران این مکان‌ها در خصوص اسکان موقت بحران پیش‌بینی شود.

علیمردانی عنوان کرد: طی دستور رئیس کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مقرر شد با تشکیل یک کمیته اجرایی با حضور فرمانداری بویراحمد، جمعیت هلال‌احمر، شهرداری یاسوج، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و راه و شهرسازی جهت تصمیم‌گیری نهایی در خصوص اجرای این طرح و ضرورت انتخاب یا عدم انتخاب مشاور را به این کارگروه اعلام کند.

این مسئول ابراز کرد: با پیشنهاد مشاور بحث الحاق منفصل سه لکه جمعیتی شامل سرآبتاوه، تل خسرو و شهرک ولایت، سروک و مادوان علیا و سفلی، بلهزار و مهریان به شهر یاسوج برای طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی شهرسازی کشور موافقت شد.

وی بیان کرد: در خصوص طرح جامع شهر یاسوج، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی اطلاعات مورد نیاز در مورد این طرح را در اختیار مشاور و راه و شهرسازی قرار دهند و نیز برای بازنگری و بررسی بیشتر این طرح در نشست‌های بعدی کارگروه زیربنایی بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

نظر شما