شناسهٔ خبر: 54742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تكاور خبر داد:

اشتغال ۱۳۴۷۲ نفر در پروژه‌های راه و شهرسازی فارس

فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: هم‌اکنون ۱۳۴۷۲ نفر در پروژه‌های راه و شهرسازی در استان فارس مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور افزود: اشتغال یکی از مهم‌ترین مسائل و ضرورت‌های اجتماعی در کلیه جوامع ازجمله جامعه ما است و وزارت راه و شهرسازی در استان فارس توانسته با اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه راه و مسکن و شهرسازی بازآفرینی شهری میزان قابل‌توجهی از اشتغال استان را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: تلاش برای حل کاهش معضل بیکاری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر دستگاهی محسوب می‌شود و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های دولت است.

تکاور بیان کرد: در پروژه عظیم و مهم آزادراه شیراز– اصفهان ۲۴۰۰ نفر مشغول به کار می‌باشند و در پروژه‌های راه‌های اصلی و بزرگراهی در دست اجرای این اداره کل ۱۴۷۷ اشتغال ایجاد شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد: در بخش راه‌های روستایی نیز ۱۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به معاونت بازآفرینی شهری و مسکن که با توجه با سیاست‌گذاری دولت یکی از مهمترین و پرکارترین معاونت‌های این اداره کل است، گفت: هم‌اکنون برای ۶۳۷۴ نفر در پروژه‌های مختلفی که تحت اجرا نظارت و مدیریت اشتغال ایجادشده است.

تکاور با اشاره به حوزه‌های شهرسازی و معماری و فنی و اجرایی افزود: در حوزه شهرسازی و معماری برای ۱۲۰ نفر در استان ایجاد اشتغال شده و در حوزه فنی و اجرایی نیز پروژه‌هایی که از محل منابع مالی استانی و ملی در استان در دست اجرا است اعم از ساخت بیمارستان‌ها- طرح توسعه حرم حضرت شاه‌چراغ و ساختمان‌های دولتی و عمومی برای ۱۶۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: توسعه رفاه مردم و ایجاد اشتغال مولد نه فقط در پروژه‌های عمرانی بلکه در کلیه زیرمجموعه‌های تولیدی و خدماتی که نیازهای جانبی این پروژه‌ها را تأمین می‌نمایند نیز می‌شود که در آماری که ذکرشده نیامده که خود رقم بسیار بالایی است.

نظر شما