شناسهٔ خبر: 54773 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کرد؛

تحقق رویکرد سازمان بنادر در واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی/ سوددهی صادرات کالا از بنادر کوچک

ولی داداشی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای ساماندهی بنادر کوچک کارهای متعددی انجام داده و توانسته است وضعیت لنج‌داران در بنادر کوچک را بهبود ببخشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ولی داداشی نماینده مردم آستارا درباره ساماندهی بنادر کوچک و تکالیفی که بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در ساماندهی بنادر کوچک رویکرد خوبی داشته است. یکی از مهم ترین کارهایی که در این حوزه صورت گرفته، واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی است و امیدواریم این رویه ادامه پیدا کند.

وی با بیان  اینکه حضور بخش خصوصی در بنادر کوچک باعث توسعه آن می شود، تصریح کرد: بنادر کوچک برای آنکه فعال شوند، نیازمند سرمایه های جدید هستند و این امر زمانی محقق خواهد شد که سیاست های تشویقی باعث رغبت سرمایه گذاران شود. سازمان بنادر و دریانوردی در رفع چالش ها و حمایت از سرمایه گذاران برنامه های متعددی دارد اما متاسفانه خیلی از سرمایه گذاران از آن اطلاعی ندارند.

داداشی به روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برخی از بنادر کوچک هنوز اسکله های مناسب برای فعالیت لنج داران و شناورهای کمتر از ۵۰۰ تن ندارند. این در حالی است که با جذب سرمایه های داخلی و خارجی می توان روند توسعه ای بنادر کوچک را دنبال کرد. خیلی از بنادر کوچک در مناطق محروم است از اینرو با توسعه بنادر کوچک می توان یه سمت افزایش نرخ اشتغال حرکت کرد.

وی با بیان اینکه صادرات کالا از بنادر کوچک سودده است، اظهار داشت: صادرکنندگان کالا و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط اگر در بنادر کوچک مستقر شوند می توانند فعالیت توسعه ای و مناسبی داشته باشند. خیلی از واحدهای صنعتی برای صادرات در حجم کم آمادگی دارند اما توانایی استقرار در بنادر بزرگ را ندارد. با حضور در بنادر کوچک امکان صادرات برای آنها فراهم می شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه توسعه بنادر کوچک  تنها بر عهده سازمان بنادر نیست، اظهار داشت: سازمان های چون حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها، شرکت گاز و توزیع برق، ارتش و ارگان های مرزبانی با نگاه ملی می توانند به سازمان بنادر و دریانوردی در جهت ساماندهی و توسعه بنادر کوچک کمک کنند.

نظر شما