شناسهٔ خبر: 54795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بدیعی مقدم خبر داد:

خدمات‌رسانی ۲۲ اکیپ راهداری در محورهای خراسان شمالی/ آمادگی ۲۱ راهدارخانه در طرح راهداری تابستانی

راهداری تابستانه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: در طرح راهداری تابستانی امسال، ۲۲ اکیپ راهداری در سطح جاده‌های استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح راهداری تابستانی استان گفت: به منظور تأمین و ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی، ۲۲ اکیپ راهداری در سطح جاده‌های استان به مسافران گذری خدمات‌رسانی می‌کنند.

بدیعی مقدم افزود: در طرح تابستانی امسال ۲۵۰ راهدار مشارکت دارند و بیش از ۶ هزار کیلومتر از جاده‌های استان را زیر پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: در این طرح، ۲۱ راهدارخانه در استان برای خدمات‌رسانی به رانندگان گذری از استان آمادگی دارند و راهداران در محورهای مختلف برای تامین ایمنی سفرها حضور دارند.

وی با اشاره به حضور ۶۵ دستگاه خودروی گشت راهداری برای خدمات‌رسانی به مسافران در جاده‌های استان عنوان کرد: برای تأمین و ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی، بیش از ۲۳۰ دستگاه ناوگان راهداری به کار گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی همچنین ادامه داد: در این طرح چهار اکیپ امدادی برای کمک به رانندگان عبوری از جاده‌های استان خدمات‌رسانی دارند که این گروه‌ها نسبت به تعمیر خودروهای دچار نقص در جاده‌ها مبادرت دارند.

وی بیان کرد: ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه بصورت فیزیکی و آموزشی، ارتقای ایمنی راکبین موتورسیکلت، ارتقای ایمنی وانت‌بار، ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر، اجرای کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی و تحلیل تصادفات و تلفات تابستان و ارائه راهکاری رفع نواقص و بهبود شرایط راه از دیگر برنامه‌های طرح تابستانی امسال استان هستند.

بدیعی مقدم گفت: در تابستان امسال ۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی سرد، ۷۰ کیلومتر اجرای شیار لرزاننده عرضی، ۱۵ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، ۳ کیلومتر نصب و مرمت گاردریل و متعلقات از جمله برنامه‌های این اداره کل در حوزه ایمن‌سازی راه‌های استان است.

نظر شما