شناسهٔ خبر: 54802 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

رگبار باران همراه با بادهای شدید در برخی استان‌های شمالی/ کاهش کیفیت هوا به واسطه وزش بادهای شدید در استان‌های جنوبی

آب و هوا بررسی نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی در ادامه پیش‌بینی‌ روز گذشته در سه روز آینده اکثر مناطق کشور جوی آرام را تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بررسی نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی در ادامه پیش‌بینی‌ روز گذشته در سه روز آینده اکثر مناطق کشور جوی آرام را تجربه خواهد کرد اما برای بعدازظهرها و شب‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده باران و در برخی نقاط آن‌ها رعد و برق احتمال دارد.

به جز این مناطق بقیه نقاط کشور جوی آرام خواهد داشت و می توان انتظار داشت در خراسان شمالی، در برخی نقاط خراسان رضوی و گلستان علاوه بر بارندگی وزش بادهای شدید را هم شاهد باشیم.

در ادامه جریان‌ بادهای شدید که از یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور آغاز شده این پدیده تا سه شنبه در این مناطق ادامه خواهد داشت و در بعضی ساعات وزش آن بسیارشدید خواهد بود. این مساله سبب می‌شود در برخی مناطق به ویژه در زابل همچنان شاهد پدیده گردوخاک باشیم.

امروز هم در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک باعث کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق این استان‌ها می‌شود و از همین رو خلیج‌فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی شده است.

تهران هم امروز آسمانی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد را تجربه خواهد کرد اما طی دو، سه روز آینده پدیده خاصی مشاهده نخواهد شد.

بیشینه دمای تهران هم امروز نسبت به روز گذشته با کمی کاهش ۳۶ درجه پیش‌بینی شده است.

دمای استان های کشور را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.

 

 

نظر شما