شناسهٔ خبر: 54809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صالحی اعلام کرد؛

لزوم انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات طرح‌های مصوب شهری استان قم

حسین صالحی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در راستای اجرای قانون "انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" تمامی اطلاعات طرح‌های مصوب و قابل استناد شهریِ استان قم بدون محدودیت و تبعیض در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسین صالحی اظهار کرد: با توجه به ماهیت مردم مدارانه وزارت راه و شهرسازی و رویکرد ویژه به مقوله‌های مهم حقوق شهروندی، تکریم ارباب‌رجوع، اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف‌سازی در پاسخگویی و نیز اصل مسئولیت‌پذیری و در راستای اجرای قانون "انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" طرح‌های مصوب و قابل استناد مصوب شهری در استان قم بدون محدودیت و تبعیض در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل بیان کرد: اعتقاد ما بر این است چون مخاطب و ذینفعان اصلی طرح‌های شهری، مردم و شهروندان هستند لذا دسترسی مردم به اطلاعات و جزئیات این طرح‌ها از ضروریات است و قاعدتاً هیچ موضوعی در این خصوص نباید از دید مردم پنهان و یا دسترسی به آن محدود شود.

وی افزود: محدود کردن دسترسی به اطلاعاتی که طبقه‌بندی‌شده و محرمانه نیستند علاوه بر اینکه مغایر با قانون است مشکلات و معضلات عدیده‌ای همچون رانت اطلاعاتی و سوءاستفاده‌های دیگر را سبب می‌شود و عامه مردم نیز از این موضوع متضرر می‌شوند.

صالحی تصریح کرد: در اجرای ماده ۵ این قانون، حوزه مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل تلاش دارد علاوه بر در اختیار قرار دادن اطلاعات به مراجعه‌کنندگان، در جهت پیشبرد اهداف تحصیلی بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای، اطلاعات مذکور را بر روی پورتال اداره کل راه و شهرسازی استان قم به نشانی www.qom.mrud.ir بارگذاری نماید.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون کلیه مصوبات کمیسیون ماده ۵ بر روی این درگاه قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

نظر شما