شناسهٔ خبر: 54878 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم‌مقام یک شرکت دانش‌بنیان در پاسخ به پایگاه خبری:

مذاکره با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه برای صادرات تراورس بتنی

تراورس بتنی قائم‌مقام شرکت دانش‌بنیان تولید‌کننده تراورس‌های بتنی از مذاکره با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه عمان و کشورهای آسیای میانه ﴿CIS﴾ خبر داد و گفت: در صورت توافق با عمان برای اولین بار موفق به انجام صادرات محصولات خود خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آرش میرابیان قائم‌مقام شرکت بریس در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی به خبرنگاران گفت: شرکت دانش‌بنیان بریس به‌عنوان تولیدکننده تراورس‌های بتنی خطوط ریلی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است.

وی افزود: دو سال قبل بر مبنای سیاست ابلاغی شرکت راه‌آهن مبنی بر افزایش ظرفیت ترانزیت، برای اولین بار درخواست تولید تراورس با بار محوری ۳۰  تن مطرح شد که پس از تولید آزمایشی محصول  مورد نظر شرکت راه‌آهن و دریافت گواهینامه بین‌المللی از دانشگاه مونیخ آلمان مبنی بر انطباق محصول با استاندارد EN اروپا را دریافت کرد.

میرابیان گفت: در حال حاضر تمام محصولات برای خطوط بار محوری ۲۰ تا ۳۰ تن و  خطوط مسافری تا سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت تولید می‌شود که همه آن‌ها دارای گواهینامه EN اروپا و قابلیت صادرات به سایر کشورها هستند.

قائم‌مقام شرکت بریس از مذاکره با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه عمان و کشورهای آسیای میانه ﴿CIS﴾ خبر داد و گفت: در صورت توافق با عمان برای اولین بار موفق به انجام صادرات محصولات خود خواهیم شد. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با کشور روسیه به امضا رسیده است که بر اساس آن امکان صادرات محصولات خود  به پروژه‌های ریلی در دست انجام آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های داخلی که تراورس‌های بتنی شرکت بریس در آن به کار رفته بیان داشت: پروژه بافق-زرین شهر، قزوین-زنجان، میانه-تبریز، ملایر-کرمانشاه و تمامی خطوط در دست بازسازی و تعمیر در قالب قراردادی جداگانه از تراورس بتنی تولید شرکت بریس استفاده شده است.

میرابیان خاطرنشان کرد: از نظر الزامات کیفی هیچ‌گونه کاستی نسبت به نمونه‌های خارجی ندارد و استفاده از این محصول صرفه‌جویی ارزی را به همراه دارد.

قائم‌مقام شرکت بریس با بیان اینکه در هر کیلومتر خط ریلی ۱۶۶۰ تراورس بتنی نصب می‌شود، گفت: این شرکت دانش‌بنیان برای ۳۰۰ نفر مستقیم و حدود ۲۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد کرده‌است همچنین به خاطر وجود این شرکت ۳ هزار سرویس حمل بار در محل کارخانه بریس واقع در استان همدان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت با توان تولید ۷۵۰ هزار تراورس درسال قابلیت تأمین تراورس بتنی مورد نیاز برای  ۳ کیلومتر خط آهن در روز را دارد.

نظر شما