شناسهٔ خبر: 54894 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‎های استان خوزستان خبر داد:

اعزام ۴۳۰۰ زائر به خانه خدا از فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز مديرکل فرودگاه‎های استان خوزستان از اعزام بيش از ۴۳۰۰ زائر خوزستانی از فرودگاه اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاههای خوزستان، محمدرضا رضایی مدیركل فرودگاههای استان خوزستان در نشستی با حضور معاون سیاسی استاندار و مدیر كل حج زیرات استان و دیگر دستگاههای ذیربط در عملیات حج تمتع ۹۷ گفت: امسال نیز همانند سالهای گذشته همه تلاش و توان خود را به كار خواهیم گرفت تا زائران عزیز خوزستانی با كوچكترین كمبودی در برنامه رفت و برگشت خود مواجه نشوند.

وی افزود: امسال از تاریخ ۲۸ تیر تا ۲۴ مرداد بیش از ۴۳۰۰ زائر در قالب ۲۵ كاروان و توسط ۱۸ فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰ شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی به سرزمین وحی مشرف میشوند.

رضایی ادامه داد: تمهیداتی نیز در برگزاری عملیات حج در نظر گرفته شده كه میتوان به برخی از آنها از جمله، برپایی چادرهای نمایشگاهی جهت ایجاد سایبان برای مستقبلین، استقرار پزشكان و كارشناسان بهداشت، شیفتهای نظارتی و آمادگی كامل واحدهای عملیاتی، تامین آب آشامیدنی مستقبلین، وسایل ایاب و ذهاب، محل اسكان مناسب در زمان تاخیر و یا ابطال پرواز، خدمات ویلچری، چرخ دستی و غیره اشاره كرد.

مدیركل فرودگاههای استان خوزستان در مورد وضعیت ترمینال جدید خارجی فرودگاه گفت: امیدوار بودیم امسال جهت اعزام زائران از ترمینال جدید خارجی استفاده كنیم كه متاسفانه كم كاری پیمانكار و خلف وعده در اتمام كار باعث شد تا همچون سالهای گذشته از ترمینال قدیم خارجی استفاده كنیم.

معاون سیاسی استاندار خوزستان نیز كه جهت هماهنگی بین استانداری و دیگر دستگاههای ذیربط در جلسه حضور داشت و با تقدیر از زحمات مدیركل فرودگاههای استان خوزستان گفت: استانداری خوزستان آمادگی همكاری  در همه زمینهها جهت برگزاری حج تمتع امسال را دارد و همه امكانات و اختیارات خود را به كار خواهد گرفت تا به بهترین نحو عملیات حج برگزار شود.

گفتنی است، در این نشست مدیركل هواپیمایی جمهوری اسلامی (شعبه اهواز)، نماینده اداره اطلاعات، فرمانده سپاه و پلیس فرودگاه، نماینده معاونت بهداشت و مسئول قرنطینه فرودگاه، نماینده سوختگیری، اورژانس، مدیریت بحران استانداری، امور خارجه، رئیس گمرك و گذرنامه فرودگاه و غیره حضور داشتند.

نظر شما