شناسهٔ خبر: 54899 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل استان ها:

مدیریت آمار تلفات خراسان رضوی به رغم کمبود بودجه و مشکلات مالی/ اشتغال بیش از ۱۳هزار نفر در پروژه‌های فارس/ توسعه دوربین‌های نظارتی در محورهای استان گیلان

گزارش آخر هفته گزارش آخر هفته در هفته‌ای که گذشت بیشتر در حوزه های جاده و بنادر بود و شاهد اتفاقات خوبی در هفته ای که گذشت در استان های کشورمان بودیم. بالا رفتن سرعت جابه جایی در بنادر کشور و همچنین ایجاد نظارت های هرچه بیشتر در آستانه سفرهای تابستانی از اهم اخبار در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه حمل و نقل طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: در طرح راهداری تابستانی امسال، ۲۲ اکیپ راهداری در سطح جاده‌های استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح راهداری تابستانی استان گفت: به منظور تأمین و ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی، ۲۲ اکیپ راهداری در سطح جاده‌های استان به مسافران گذری خدمات‌رسانی می‌کنند.

بدیعی مقدم افزود: در طرح تابستانی امسال ۲۵۰ راهدار مشارکت دارند و بیش از ۶ هزار کیلومتر از جاده‌های استان را زیر پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.

خراسان جنوبی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان بیرجند گفت: ایمن‌سازی تقاطع‌های حوزه استحفاظی از اولویت‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند است.

احمد رضائی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان بیرجند، ایمن‌سازی نقاط پر حادثه محورهای حوزه استحفاظی شهرستان بیرجند را از اولویت‌های این اداره بر شمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان بیرجند، اظهار کرد: ایمن‌سازی تقاطع‌ها با توجه به اینکه جز نقاط مستعد حادثه می‌باشند مورد توجه این اداره قرار دارد.

هرمزگان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هرمزگان، میرداد میردادی معاون راهداری اداره کل گفت: جاده فارغان به سمت احمدی به طول ۱۰ کیلومتر و جاده بندرلنگه به پارسیان به طول ۱۱ کیلومتر از مهمترین جاده‌های استان است که طرح روکش آسفالت در آن اجرا شده است.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دیدار با فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش که به تازگی سکانداری این ارگان دریایی را بر عهده گرفته، نداجا را بازوی کمکی سازمان بنادر در عملیات های جستجو و نجات دریایی و امنیت دریانوردی توصیف کرد.

اله مراد  عفیفی پور در این دیدار که در ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی برگزار شد، به تشریح رسالت های سازمان بنادر و دریانوردی در سطح منطقه ای و بین المللی پرداخت و جایگاه بندر شهید رجایی را در صنعت حمل و نقل دریایی تبیین کرد.

در ادامه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن بیان این مطلب که بندر شهید رجایی و بنادر تابعه آن به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند، اعلام کرد: در راستای نگرش مشتری مداری، ارائه خدمات بندری، دریایی و پشتیبانی با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری انجام می شود.

اله مراد عفیفی پور" با اشاره به ۲۴ ساعته بودن فعالیت بندر شهید رجایی و سایر بنادر بازرگانی استان همچون بندر لنگه، شهید باهنر و قشم گفت: علاوه بر واحدهای ستادی و پشتیبانی که به صورت شیفت های کاری در این بنادر به شکل شبانه روزی فعالیت دارند، تمامی پایانه های بندری و شرکت های بخش غير دولتي فعال در زمینه عملیات تخلیه و بارگیری کالا نیز به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات رسانی به مشتریان هستند.

لرستان

مدیرکل راهداری لرستان گفت: در دو ماهه نخست امسال ۵۲۳ هزار و ۱۷۳ نفر از خدمات ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری لرستان بهره‌مند شدند، این در حالیست که به گفته معاون حمل‌و‌نقل این اداره کل در این دو ماه بیش از ۹ هزار عدد برچسب معاینه فنی خودرو در لرستان صادر شده است.

عباس شرفی مدیرکل راهداری استان افزود: این تعداد مسافر در قالب ۵۷ هزار و ۹۲۹ سفر جابجا شده‌اند که از نظر تعداد سفر و مسافر نسبت به سال قبل به ترتیب ۱۰ و ۱۷ درصد کاهش مشاهده می‌شود.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان p.o.s برای دریافت وجوهات قانونی در شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر الزامی است.

عباس شرفی مدیرکل راهداری لرستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و ابلاغ دفتر معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تمام شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر از یکم تیرماه ۱۳۹۷ ملزم به استفاده از دستگاه کارتخوان p.o.s برای دریافت وجوهات قانونی ناشی از صدور بارنامه و صورت‌وضعیت مسافربری شامل (کمیسیون) و سایر کسورات قانونی از رانندگان و تحویل رسید به آنان خواهند بود.

مازندران

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی در سفر خود به مازندران از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در غرب استان بازدید کرد.

علیرضا محفوظی در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در بخش ارتقاء و تعریض در سطح محورهای غرب استان عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در راهه‌ای ارتباطی غرب استان اقدامات درخور توجه ای در زمینه تعریض و چهار خطه شدن محورهای اصلی و شریانی در دست اجراست

همچنین معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از راه اندازی و بروز رسانی مركز جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر خبر داد.

محسن مصطفایی با اعلام این مطلب گفت: به منظور ارتقاء کیفیت ارتباطات دریایی اداره کل،پروژه " خرید، جابجایی و ارتقاء تجهیزات مخابراتی و کمک ناوبری مرکز MRCC" در سال جاری اجرا و مرکز جدید جستجو و نجات دریایی در ساختمان مرجع دریایی جدیدالاحداث  بندر نوشهر راه اندازی گردید.

در ادامه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: تدابیر لازم جهت سفرهای تابستانی اندیشیده شده و تمام محورهای مواصلاتی استان آماده سرویس‌دهی به مسافران است.

علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در خصوص اقدامات صورت گرفته در این اداره بابت سفرهای تابستانی اظهار داشت: به جز جلسات با مجموعه‌های ذی‌ربط در این مدت در مجموعه خود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با شرکت‌های مسافربری جلساتی برگزار گرد که در آنها بحث نظارت بود.

وی افزود: بحث کنترل صورت وضعیت اتوبوس‌ها، مدیران فنی و دیگر موارد از جمله مباحثی بود که در مورد آن‌ها صحبت و تصمیم‌گیری شد. به خصوص این مباحث در مورد اتوبوس‌ها و حساسیت‌ها در این زمینه بود که بحث نظارتی با قدرت بالایی انجام بگیرد تا در بخش جابه‌جایی مسافر رانندگان و اتوبوس‌ها با گرفتن تاییدیه‌های لازم مشکل آنچنانی نداشته باشند. در همین زمینه یک اطلاع‌رسانی هم به مسافران خواهیم داشت تا در صورت هرگونه تخطی راننده از قانون بتوانند با دادن یک پیامک ما را مطلع و سریع نسبت به حل مشکل اقدام کنیم.

یکی دیگر ازاخبار مهم استان طی هفته گذشته این بود که بندر امیرآباد در سه ماه نخست سال جاری با کسب سهم ۶۱ درصدی صادرات در بنادر شمال کشور رتبه نخست را در صادرات انواع کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر کسب کرد .

سیاوش رضوانی؛ مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد درباره عملکرد سه ماهه این مجموعه، گفت: در سه ماه نخست امسال با ورود و خروج ۱۶۹ فروند کشتی تجاری به بندر امیرآباد۱۱۴ هزار و ۶۷۱ تن انواع کالا در این بندر بارگیری و به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد. کالاهای ساختمانی، محصولات کشاورزی و دامی، لوازم خانگی، مواد نفتی، کود و سموم شیمیایی و ماشین آلات عمده کالاهای صادراتی بوده است.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: هم‌اکنون ۱۳۴۷۲ نفر در پروژه‌های راه و شهرسازی در استان فارس مشغول به کار هستند.

فیروز تکاور افزود: اشتغال یکی از مهم‌ترین مسائل و ضرورت‌های اجتماعی در کلیه جوامع ازجمله جامعه ما است و وزارت راه و شهرسازی در استان فارس توانسته با اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه راه و مسکن و شهرسازی بازآفرینی شهری میزان قابل‌توجهی از اشتغال استان را به خود اختصاص دهد.

قم

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از افزایش ۱۵۰ درصدی تعداد پرونده‌های رسیدگی شده تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل عمومی استان قم، در سال ۹۶ خبر داد.

درراستای اجرای قوانین موضوعه و به‌منظور ایجاد فضای امن اشتغال و ارائه خدمات در بخش حمل‌ونقل عمومی، رسیدگی به پرونده‌های استعلامی مواد ۱۱ و ۱۲ (تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی) طی سال ۹۶ به میزان ۱۵۰ درصد در استان قم افزایش یافت.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام خبر فوق تصریح کرد: طی سال ۹۶ در کمیسیون‌ها موارد ۱۱ و ۱۲ استان قم، در مجموع به تعداد ۱۵۰ فقره پرونده تخلفات استعلامی رسیدگی و نسبت به اعمال قانون اقدام گردید.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با توصیه به هموطنان برای رعیت اصول ایمنی دز طول رانندگی، گفت: ۱۲ گشت راهداری در محورهای استان به صورت شبانه‌روزی در طول سفرهای تابستانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تمهیدات این اداره کل برای سفرهای تابستانی اظهار کرد: برنامه‌ها برای سفرهای تابستانی از روز چهارشنبه آغاز و در این زمینه بازدید کلی از تمام راهدارخانه‌ها انجام شده و راهدارخانه‌ها نیز تجهیز شدند تا در صورت وقوع مشکل احتمالی به مسافران خدمات ارائه کنند و در راهدارخانه‌ها برای مسافران بسته‌های غذای کنسروی در نظر گرفته شده است.

گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: به نظر می‌رسد شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی سفرهای تابستانی که آغاز آن عید فطر است خواهیم بود. در همین خصوص گلوگاه‌های ترافیکی را با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی کاملا شناسایی کردیم تا با کمترین ترافیک مسافران سفرهای امنی داشته باشند.

محمدرضا نازک‌کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان درخصوص برنامه‌های این اداره درخصوص زمان شروع سفرهای تابستانی از عید فطر اظهار داشت: در بحث حمل و نقل بابت سفرهای تابستانی جلسات متعددی گذاشته شد. در این جلسات تاکید ویژه‌ای به پایانه‌های مسافربری بابت سرویس‌دهی مناسب داشتیم. در همین خصوص با شهرداری، پلیس راهور، انجمن صنفی حمل و نقل و انجمن شرکت‌‌های صنفی حمل و نقل مسافر در داخل پایانه هم جلساتی داشتیم تا نهایت سرویس‌دهی مناسب را برای سفرهای تابستانی که آغاز آن از عید فطر خواهد بود داشته باشند.

http://news.mrud.ir/news/۵۴۵۵۰

 

 

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پل بلوطک شیخان شهرستان ایذه و جاده مسیر بارانگرد تا هلایجان با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

عباس پورسلان در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از روستاهای شهرستان ایذه و در محل روستای امام‌زاده سلطان ابراهیم اظهار کرد: در این سفر تکمیل پروژه پل بلوطک شیخان به‌عنوان یکی از پروژه‌های تاثیرگذار مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت.

http://news.mrud.ir/news/۵۴۷۲۳

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از آمادگی کامل بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان برای سفرهای تابستانی خبر داد.

غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اعلام این خبر گفت: هماهنگی کامل با انجمن‌های صنفی، نظارت بیشتر بر فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر، استفاده از ناوگان ایمن و مناسب برای جابجایی مسافران و هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط را ازجمله اقدامات انجام‌شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران است.

http://news.mrud.ir/news/۵۴۷۰۹

 

 

خراسان رضوی

سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان رضوی در محل سالن جلسات اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به كاهش آمار تلفات در نقاط حادثه خیز استان گفت: به رغم كمبود بودجه و مشكلات مالی كه در سال اخیر داشتیم، توانستیم آمار تلفات در نقاط حادثه خیز استان را مدیریت كنیم.

در حوزه های مسكن و شهرسازی نیز گامهای موثری برداشته شده كه هم افزایی ناشی از هماهنگی و استفاده از ظرفیت های بین بخشی خانواده راه و شهرسازی ، میتواند باعث موفقیت بیشتر در ارائه خدمات به مردم شریف شود.

http://news.mrud.ir/news/۵۴۷۷۴

 

 

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در تعطیلات عید سعید فطـر ۱۹۳ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسید.

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در تعطیلات عید سعید فطـر ۱۹۳ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسید.

رحمتی با بیان اینکه این میزان تردد از ۲۴ تا پایان روز ۲۶ خرداد توسط ۶۴ دستگاه ترددشمار به ثبت رسیده افزود: در تعطیلات عید فطر ۱۰۳ هزار تردد وارد و ۹۰ هزار نیز از استان خارج شده است.

 

http://news.mrud.ir/news/۵۴۷۵۱

 

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به منظور بازدید از وضعیت راه‌های شهرستان لردگان به این شهرستان سفر کرد.

داریوش حسینی در خلال این بازدید بر ضرورت انتخاب پیمانکاران شایسته و توانمند در جهت اجرای تخصصی و سریع پروژه‌های این اداره کل تأکید کرد.

حسینی با حضور در دهستان ارمند از نزدیک محورهای مواصلاتی این منطقه را رصد کرد، وی همچنین از کارشناسان مربوطه خواست در خصوص حذف پیچ‌ها و نقاط حادثه‌خیز این محور به سمت سرخون کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی را آغاز و در جهت ایمن‌سازی نقاط پرحادثه اقدام نمایند.

 

http://news.mrud.ir/news/۵۴۷۴۸

 

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های اخیر به ویژه سال ۹۶، با همت استاندار و نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس اعتبار خوبی به پروژه تخصیص یافت.

محمدعلی علیمردانی در آیین افتتاح این پروژه که پس از ۱۵ سال تکمیل و به بهره‌برداری رسید، افزود: طی دو سال اخیر پروژه ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حوزه تأمین اعتبار نیز رشد مناسبی داشته است. 

وی اظهار کرد: این پروژه با طول راه رفت و برگشت، رمپ و زیرگذر شش کیلومتر طول دارد و ۱۱ میلیارد تومان برای تکمیل فاز دوم پروژه نیاز است.

http://news.mrud.ir/news/۵۴۷۵۵

 

کرمان

مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از انعقاد قرارداد قطعه ۳ احداث باند دوم محور جیرفت- بافت- سیرجان به مبلغ ۳۷۵ میلیارد ریال خبر داد.

محمد ساردوئی مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از انعقاد قرارداد قطعه ۳ احداث باند دوم محور جیرفتبافت– سیرجان به مبلغ ۳۷۵ میلیارد ریال خبر داد.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار با اجرای این قرارداد ۱۱ کیلومتر بزرگراه از کیلومتر ۱۵ تا کیلومتر ۲۶ و دو دستگاه پل بزرگ کلدان و سفید باز تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

http://news.mrud.ir/news/۵۴۷۱۱

 

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از اعطای وام ۸۰ درصدی قیمت خودرو به رانندگان جهت نوسازی ناوگان باری استان خبر داد.

ایرج دست‌نشان گفت: با توجه به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده کامیون‌ها و کشنده‌ها با سن بالاتر از ۳۵ سال نرخ نوسازی ناوگان با اعطای تسهیلاتی برابر ۸۰ درصد از قیمت خودرو اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: در این طرح کلیه اقدامات نوسازی از جمله اسقاط خودروی فرسوده، تولید خودرو، تأمین منابع مالی به منظور اعطای تسهیلات به متقاضیان شرکت در طرح و تحویل خودرو بر عهده سرمایه‌گذار (شرکت تولیدکننده خودرو) است.

 

http://news.mrud.ir/news/۵۴۷۱۵

 

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان گفت: ۴۰ اکیپ راهداری با ۳۰۰ نفر از راهداران در محورهای مواصلاتی استان به مسافران با آغاز طرح راهداری تابستانی از اول تیرماه لغایت ۳۱ شهریورماه امسال خدمات‌رسانی می‌کنند.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در طرح راهداری تابستانی ۱۲۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک برای استقبال از مسافران تابستانی آماده‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه نقاط پرحادثه و حساس جاده‌ای استان به‌صورت شبانه‌روزی توسط ۱۷ دستگاه دوربین‌های نظارتی مرکز مدیریت راه‌های استان رصد می‌شود، ادامه داد: برنامه‌ریزی شده جهت اجرای موفق طرح راهداری تابستانی در صورت وقوع شرایط بحرانی آمادگی لازم صورت گرفته باشد.

 

http://news.mrud.ir/news/۵۴۶۳۷

 

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به تلاش مضاعف این دستگاه اجرایی برای روان‌سازی ترافیکی اعلام کرد: قطعه یک آزادراه آبیک- چرمشهر امسال زیر بار ترافیک می‌رود.‌

تقی رضایی اظهار کرد: پروژه آبیک - چرمشهر با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در دست ساخت است که در روان‌سازی ترافیک ۳ استان البرز، قزوین و تهران تأثیرگذار است. 

وی افزود: ۷۰ درصد این پروژه توسط قرارگاه خاتم و ۳۰ درصد دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی در دست‌ساخت قرارگرفته است. 

رضایی گفت: این پروژه به طول ۱۳۰ کیلومتر آزادراه به‌عنوان مسیر کمربندی استان‌های البرز و تهران محسوب می‌شود. 

http://news.mrud.ir/news/۵۴۶۵۸

 

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به پیش‌بینی‌ افزایش ۲۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان، برنامه‌ها و تمهیدات این اداره کل را برای سفرهای تابستانی تشریح کرد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح راهداری تابستانی اظهار کرد: در استان جلسات متعددی تشکیل و شورای ترافیک برگزار شد که برنامه‌ها در راستای سفر‌های تابستانی شامل تکمیل و شست و شوی علائم، خط کشی، لکه گیری و آسفالت جاده‌های مواصلاتی بوده است.

http://news.mrud.ir/news/۵۴۶۶۶

 

 

 

نظر شما