شناسهٔ خبر: 54902 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خادمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

ثبت رکورد جدید با تکمیل آزادراه ۱۵۸ کیلومتری جنوبی تهران در ۴ سال/ صدور ۸۷۰ میلیارد تومان صورت‌وضعیت برای آزادراه جنوبی تهران/ سرعت مجاز ۱۳۰ کیلومتری در آزادراه جنوبی تهران برای نخستین بار

خادمي در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که با تکمیل آزادراه جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر در طول چهار سال، رکورد جدیدی در احداث پروژه‌های آزادراهی کشور ثبت خواهد شد گفت: در این آزادراه سرعت تردد خودرو ۱۳۰ کیلومتر طراحی شده که اولین آزادراه با این سرعت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه سه آزادراه جنوبی تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر است که با احتساب رمپ و لوپ‌های آن بیش از ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد و در صورت تکمیل این پروژه آزادراهی در چهار سال، رکورد جدیدی در حوزه آزادراهی ثبت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنارگذر جنوبی تهران اولین پروژه آزادراهی است که در طول چهار سال به احداث می‌رسد گفت:‌ در این آزادراه سرعت تردد خودرو ۱۳۰ کیلومتر طراحی شده که اولین آزادراه با این سرعت است.

وی افزود: به‌طورقطع تکمیل پروژه‌ها زودتر از موعد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و یکی از عوامل افزایش هزینه‌ها طولانی شدن زمان افزایش پروژه است.

خادمی با بیان اینکه آزادراه جنوبی تهران در کریدور شرق- غرب واقع شده است، گفت: این کریدور از مشهد به تهران و درنهایت به تبریز متصل می‌شود به‌طوری‌که با استفاده از آزادراه جنوبی تهران شاهد رفع مشکلات ترافیکی پایتخت خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: آزادراه جنوبی تهران استان‌های تهران، البرز، مرکزی و بخشی از استان قزوین را تحت پوشش قرار می‌دهد و نقش مهمی در کاهش ترافیک‌های درون‌شهری و رفع گلوگاه‌های ترافیکی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تأکید کرد: برای بهره‌برادری از آزادراه جنوبی تهران باید تمام قطعات تکمیل و سپس به‌صورت یکجا مورد بهره‌برداری قرار گیرد زیرا وظیفه اصلی این آزادراه انتقال بار ترافیکی در کریدور شرق- غرب است.

خادمی با بیان اینکه قطعه چهار آزادراه جنوبی تهران به طول ۴۰ کیلومتر به‌طور کامل آسفالت شده است، گفت: در صورت تکمیل قطعه ۳ همانند قطعه چهار شاهد عبور بار ترافیکی از ساوه و تهران به سمت مشهد خواهیم بود.

وی افزود: در آینده با تکمیل قطعه یک حدفاصل آبیک تا جاده اشتهارد شاهد انتقال بار ترافیکی از سمت تبریز،قزوین، زنجان و همچنین رشت به این آزادراه خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور ۸۷۰ میلیارد تومان صورت‌وضعیت برای آزادراه جنوبی تهران گفت: البته کارکرد این پروژه ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیارد تومان بیش از مبلغ صورت‌وضعیت‌ها است و شاهد همکاری خوبی بین کارفرما و پیمانکار برای تأمین منابع مالی در این پروژه هستیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی قطعات آزادراه جنوبی تهران یادآور شد: قطعه یک حدفاصل آبیک تا جاده اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر با ۳۲ درصد و قطعه دو حدفاصل ماهشهر تا اتوبان ساوه به طول ۳۰ کیلومتر با ۴۲ درصد، قطعه سه از اتوبان ساوه تا اتوبان قم به طول ۳۰ کیلومتر با ۲۸ درصد و قطعه چهار به طول ۳۸ کیلومتر حدفاصل اتوبان قم تا اتوبان قم گرمسار با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۴۵ درصد است.

نظر شما