شناسهٔ خبر: 54911 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزاش می‌دهد:

جو آرام و آسمانی صاف طی سه روز آینده در اکثر نقاط کشور/ شروع روند افزایشی دما از روز نخست تابستان در نوار شمالی

آب و هوا براساس بررسی مدل‌ها و جداول پیش‌بینی هواشناسی، در سه روز آینده در بیشتر مناطق ایران جوی آرام با آسمانی صاف و آفتابی پیش‌رو خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس بررسی مدل‌ها و جداول پیش‌بینی هواشناسی، در سه روز آینده در بیشتر مناطق ایران جوی آرام با آسمانی صاف و آفتابی پیش‌رو خواهیم داشت. در ادامه پدیده رگبار پراکنده باران که گاهی همراه با احتمال رعد و برق و وزش باد خواهد بود طی امروز و فردا پنجشنبه و جمعه در البرز شرقی و شمال آذربایجان غربی مشاهده خواهد شد.

از چهارشنبه تا جمعه اول تیرماه در جنوب‌غرب، جنوب و شرق کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی شد که این مساله همراه با وزش باد و در برخی مناطق سبب گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد و تا شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی شده است که طی این مدت قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین جهت تردد ایمن؛ احتیاط لازم را به عمل آورند.

از فردا اول تیرماه روند تغییرات دمایی به جز مناطق مرکزی و شرقی کشور افزایشی ملایم را شاهد هستیم که این مساله ابتدا در نوار شمالی کشور و از روز شنبه برای شمال و شمال شرق کشور رخ می دهد.

برای تهران هم پیش بینی می‌شود  که طی سه روز آینده آسمانی صاف و آفتابی گاها همراه با ورزش باد باشد که امشب این افزایش بیشتر خواهد بود.

بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ و فردا ۳۶ درجه خواهد بود و این مساله برای شمیرانات ۳۴ و ۳۵ است. در مقابل کمینه دما شمیرانات برای امروز و فردا ۲۴ و ۲۱ پیش‌بینی شده است.

گرم ترین استان اهواز با ۴۵ درجه بالای صفر و خنک ترین استان هم اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه گزارش شده‌اند.

نظر شما