شناسهٔ خبر: 54912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

استقبال ویژه مردم از جریان صندوق یکم/ حذف شرط خانه اولی برای تسهیلات بافت فرسوده

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در حاشیه هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان همدان گفت: شرط خانه اولی برای دریافت تسهیلات در بافت فرسوده برداشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، هوشنگ عشایری در حاشیه هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان همدان گفت: بعد از دستور مقام معظم رهبری درباره رسیدگی به مسئله مردم ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های حاشیه‌ای و غیررسمی، دولت مصوباتی را برای انجام فرمایشات مقام معظم رهبری تبیین کرد که منجر به شکل‌گیری اقدامات مناسبی در خصوص بافت‌های ناکارآمد شد.

وی گفت: خوشبختانه جلسه شورای عالی پول و اعتبار تشکیل شد و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در بافت فرسوده از ۸ درصد به ۶ درصد تقلیل پیدا کرده است و به همه بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد و سپرده‌گذاران می‌توانند تسهیلات را با سود ۶ درصد دریافت کنند.

وی افزود: ویژگی مهم صندوق پس‌انداز یکم این است که افرادی که از این تسهیلات در کشور استفاده می‌کنند باید برای اولین بار مسکن خریداری کنند؛ اما این محدودیت در بافت‌های ناکارآمد شهری برداشته شد و هر فردی که سپرده‌گذاری کرده باشد امکان استفاده تسهیلات ۶ درصد خواهد داشت.

وی گفت: خوشبختانه استان همدان یکی از استان‌هایی است که سرعت و شتاب خوبی در راستای هم‌افزایی بین شهرها داشته است و به جهت پیگیری‌های استاندار همدان و سایر مسئولین، پیشتاز در اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: ما در ارتقای فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و عمومی شهری تلاش می‌کنیم که انشاالله هر محله‌ای هدف بازآفرینی به میانگین محلات شهر خودش برسد.

عشایری ادامه داد: برنامه اقدام مشترک محلات باید با در نظر گرفتن ۳ موضوع فعالیت، نقش و سهم هر دستگاه هر ۱۵ روز یک بار تشکیل شود و بعد در ستاد بازآفرینی استان به ما اعلام کنند تا ما مبتنی بر این برنامه، سهم این استان از منابع ملی اختصاص دهیم و همچنین اقدامات مرتبط با این موضوع را از طریق دولت پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد: جریان صندوق یکم جریانی است مردم از آن استقبال ویژه کردند.

وی با بیان این مطلب که کسانی که از تسهیلات صندوق یکم استفاده می‌کنند واقعاً از افراد نیازمند هستند، گفت: هم‌اکنون مازاد ۴۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار صندوق یکم در کشور وجود دارد.

عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه برنامه‌ای که آقای رئیس‌جمهور درباره عمران و نوسازی مطرح کردند، مبتنی بر سه اقدام بود، گفت: اولین اقدام حضور بخش خصوصی در نوسازی و بهسازی مسکن بود که بر اساس آن همه دستگاه‌های دولتی مکلف هستند اراضی موردنیاز را در اختیار این بخش قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو بخش دیگر برنامه رئیس‌جمهور درباره عمران و نوسازی گفت: بخش دوم ارتقای خدمات روبنایی و زیربنایی و بخش سوم هم مشارکت اجتماعی و عمومی مردم در بازآفرینی شهری است.

عشایری با بیان اینکه در گذشته رویکرد اجتماعی چندان مدنظر برنامه بازآفرینی شهر نبود ولی امروز محله و مردم در برنامه بازآفرینی شهری نقش دارند، گفت: از یک جوان تا یک فرد میان‌سال می‌توانند در بهبود شرایط محله و نوسازی آن مشارکت داشته باشند.

نظر شما