شناسهٔ خبر: 54913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خبر داد:

احداث۴۰ طرح بازآفرینی شهری در استان همدان

نشست مدیرکل راه و شهرسازی همدان نیز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان گفت: ۹۶ محله در استان همدان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری شناسایی شده است که ۴۰ طرح بازآفرینی هم‌اکنون در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه گفت: این طرح‌ها مرمت خانه‌های تاریخی، پوشش رودخانه‌ها و طرح‌هایی از این دست را شامل می‌شود.

فرزانه یادآوری کرد: در سال ۹۶ طرح بازآفرینی شهری در سطح کشور تدوین شد و در ۱۹ بهمن‌ماه مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه شهر همدان برای اولین بار در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۳ مطرح شد و در آن سفر معظم له دستور تهیه طرح سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر را صادر کردند.

وی افزود: سال ۹۳ این طرح در قالب ستاد توانمندسازی اجرا می‌شد و در حال حاضر در قالب ستاد بازآفرینی و فرآیندی همه‌جانبه و متناسب با نیازهای تمام جامعه دنبال می‌شود که ارتقای سطح زندگی مردم در محدوده‌های هدف را در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: هدف محدوده‌های بازآفرینی در شهر همدان در سطح ملی، استانی و شهرستانی شناسایی شده است و این محدوده‌ها در قالب پنج محدوده شامل شناسایی محدوده‌ها و محله‌های نابسامان واقع در عرصه تاریخی شهر، محدوده‌ها و محله‌های نابسامان در بافت پیرامونی مراکز شهری، محدوده نابسامان واقع در بافت پیشینه روستایی، سکونتگاه‌های غیررسمی و محدوده‌های ناکارآمد با کاربری ناهمگون محیط شهری تقسیم می‌شود.

فرزانه در پایان از همدلی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های بازآفرینی استان تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما