به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، سعید محمدزاده امروز در حاشیه ششمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل ریلی گفت: مجموعه کارهای دانشبنیانی که در چند سال گذشته در راهآهن انجام شده است، در عرصه بینالمللی کمنظیر است.
وی اضافه کرد: این اقدامات توسط مجموعههای دانشگاهی صورت گرفته و خوشبختانه توانستهایم در این عرصه موفق باشیم.
مدیرعامل راهآهن گفت: با همکاری مجموعههای دانشگاهی موفق شدیم سیستم پالایش سلامت سازههای راهآهن را اجرایی کنیم.
محمدزاده افزود: هماکنون پلهای بزرگ راهآهن به صورت آنلاین توسط مهندسان جوان ایرانی در حال مدیریت و اجرا است.
وی اضافه کرد: استفاده بهینه از مجموعه نخبگان کشور موجب ارتقا صنعت حمل و نقل ریلی و رشد جهشی در این بخش میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی به کریدورهای ریلی شمال - جنوب و دریای خزر اشاره کرد و گفت: کریدور ریلی شرق خزر فعال شده است و ما باید ظرفیت را در این کریدور به طور جدی افزایش دهیم.
مدیرعامل راهآهن اظهار داشت: برای افزایش ظرفیت کریدور شرقی خزر، برقی کردن راهآهن گرمسار به اینچهبرون را در دستورکار قرار دادهایم.
وی همچنین به کریدور غرب خزر اشاره کرد و گفت: امسال بخش اول این قطعه تا مسیر رشت به بهرهبرداری میرسد و ادامه آن از رشت تا آستارا تا چهار سال آینده به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل راهآهن بیان کرد: تأمین مالی این پروژه توسط کشور آذربایجان به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار انجام شده و بخش دیگر آن توسط ایران در حال انجام است و امیدواریم این کریدور به صورت ریلی از غرب و شرق خزر فعال شود.
نظر شما