شناسهٔ خبر: 54919 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه ریلی:

حضور ۹۰ شرکت خارجی در نمایشگاه بین‌المللی ریلی بیانگر اعتماد جهان به ایران است/ احداث راه‌آهن رشت - آستارا تا ۴ سال آینده/ سیاست خارجی سوییس از آمریکا پیروی نمی‌کند

گزارش آخر هفته تحریم‌های آمریکا بر راه آهن تاثیرگذار نیست، قابلیت سرمایه‌گذاری شرکت سوئیسی تا سقف ۸۰ میلیون یورو در راه‌آهن ایران، تحریم‌های آمریکا بر راه آهن تاثیرگذار نیست، مذاکره با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه برای صادرات تراورس بتنی، برنامه‌ریزی برای شرکت بالاست در مناقصات زیربنایی کشورهای همسایه آغاز فروش بلیت‌ قطارهای رجا برای سفرهای تابستانی تا ۱۵ تیرماه سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین  خوزه حمل‌ونقل ریلی  در هفته گذشته است:

حضور ۹۰ شرکت خارجی در نمایشگاه بین‌المللی ریلی بیانگر اعتماد جهان به ایران است

وزیر راه و شهرسازی گفت: نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی نشانی است که کشورهای جهان علی‌رغم تمام فشارها نشان داده‌اند که می‌توانند به رفتار ایران اعتماد داشته باشند و در مقابل نیز برای ما داشتن رفتار متعهدانه بسیار مهم است.

وی در ادامه به مسائل مربوط به حوزه حمل‌ونقل ریلی در ایران پرداخت و تصریح کرد: توسعه ریلی در ایران بیش از یک ابلاغ و به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که علی‌رغم تمام تنگناهای مالی شاهد این توسعه به‌طور هم‌زمان در بخش‌های مختلف همچون شبکه، نوسازی ناوگان، افزایش ظرفیت، احداث خطوط جدید، فناوری، اتوماسیون، ایجاد راه‌آهن‌های سریع‌السیر مانند راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و برقی کردن خطوط مانند راه‌آهن تهران- مشهد در دستور کار قرار گرفت.

احداث راه‌آهن رشت - آستارا تا ۴ سال آینده

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خط آهن رشت تا آستارا تا چهار سال آینده به اتمام خوهد رسید، گفت:‌ تأمین مالی این پروژه در کنار کشور ایران از سوی کشور آذربایجان هم به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به کریدورهای ریلی شمال - جنوب و دریای خزر اشاره کرد و گفت:‌ کریدور ریلی شرق خزر فعال شده است و ما باید ظرفیت را در این کریدور به طور جدی افزایش دهیم. 

سیاست خارجی سوییس از آمریکا پیروی نمی‌کند

مدیر عامل شرکت ماتیزای سوییس گفت: طی صد سال اخیر سوییس یک کشور بیطرف بوده و دلیل اصلی مشارکت و همکاری با ایران نیز همین مساله است.

فرانز مسرلی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه تعمیرات اساسی  تعمیرات اساسی ۲ دستگاه ماشین زیركوب و تدارك ۲۱ دستگاه ماشین‌آلات خطی به سوال خبرنگاران در خصوص انگیزه این شرکت سوییسی برای همکاری با راه‌آهن ایران علی رقم تحریم‌های آمریکا تصریح کرد: به طور کلی طی صد سال گذشته سوییس در حوزه سیاست خارجی یک کشور بی‌طرف بوده و ما به منظور پیروی از سیاست خارجی کشورمان تصمیم گرفته ایم در این قضایا بی‌طرف باشیم.

تحریم‌های آمریکا بر راه آهن تاثیرگذار نیست

حسین عاشوری گفت: تحریم‌های آمریکا تاثیر چندانی روی فعالیت‌های این شرکت و حمل و نقل ریلی کشور نخواهد داشت.

وی افزود: تحریم‌ها در حوزه ریلی در سال‌های گذشته تجربه خوبی برای کشور بود و راه‌های مقابله با این تحریم‌ها را آموخته ایم.

قابلیت سرمایه‌گذاری شرکت سوئیسی تا سقف ۸۰ میلیون یورو در راه‌آهن ایران

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن اعلام کرد: سرمایه‌گذاری اولیه شرکت ماتیزای سوئیس بالغ بر ۲۰میلیون یورو بوده که براساس مکاتبات انجام شده میان طرفین در حال حاضر قابلیت سرمایه‌گذاری تا سقف ۸۰ میلیون یورو از سوی شرکت ماتیزا در ایران وجود دارد.

مازیار یزدانی معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات امضای تفاهم‌نامه پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی ۲ دستگاه ماشین سرند بالاست، ۶ تا ۹ دستگاه زیرکوب یا بالاست رگلاتور و تدارک ۲۱ دستگاه ماشین‌آلات خطی میان راه‌آهن ایران و شرکت ماتیزای سوئیس اظهار داشت: شرکت ماتیزا یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات مکانیزه در کشور سوئیس است که سابقه همکاری با شرکت راه اهن از قدیم را دارد.

مذاکره با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه برای صادرات تراورس بتنی

قائم‌مقام شرکت دانش‌بنیان تولید‌کننده تراورس‌های بتنی از مذاکره با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه عمان و کشورهای آسیای میانه ﴿CIS﴾ خبر داد و گفت: در صورت توافق با عمان برای اولین بار موفق به انجام صادرات محصولات خود خواهیم شد.

وی افزود: دو سال قبل بر مبنای سیاست ابلاغی شرکت راه‌آهن مبنی بر افزایش ظرفیت ترانزیت، برای اولین بار درخواست تولید تراورس با بار محوری ۳۰  تن مطرح شد که پس از تولید آزمایشی محصول  مورد نظر شرکت راه‌آهن و دریافت گواهینامه بین‌المللی از دانشگاه مونیخ آلمان مبنی بر انطباق محصول با استاندارد EN اروپا را دریافت کرد.

برنامه‌ریزی برای شرکت بالاست در مناقصات زیربنایی کشورهای همسایه

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن از ثبت برند «بالاست» طی سه ماه اخیر در کشور ایتالیا خبر داد و گفت: طی دو ماه گذشته در مناقصات پروژه‌های جاده‌ای و ریلی کشور‌های قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان نیز شرکت کردیم.

محمدی با اشاره به پروژههای مهم در دست اجرا توسط شرکت بالاست بیان داشت: بالغ بر ۴۰ پروژه مهم توسط این شرکت در دست اجرا است که مهم‌ترین آن احداث راه‌آهن میانه-تبریز است که هم اکنون ۹۶ درصد در زیرسازی و ۴۷ درصد در روسازی پیشرفت فیزیکی دارد.

آغاز فروش بلیت‌ قطارهای رجا برای سفرهای تابستانی تا ۱۵ تیرماه از امروز

فروش بلیت قطارهای رجا حدفاصل تاریخ‌های اول تا­ ­۱۵ تیر ماه ۹۷، از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه آغاز شد.

متقاضیان می‌توانند برای تهیه و خریداری بلیت قطارهای رجا در ایام مذکور به روش‌های مختلفی از جمله: اینترنتی، اپلیکیشنی، تلفنی از طریق سامانه ۱۵۳۹، نمایندگی‌های مجاز سراسر کشور، اقدام کنند.

نظر شما