شناسهٔ خبر: 54993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان خبر داد:

اصلاح ۱۰ پیچ جاده‌ای در نقاط پرتصادف استان همدان

رفع نقاط حادثه خیز معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان از اصلاح ۱۰ پیچ خطرناک جاده‌ای در نقاط پرتصادف استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در گفتگویی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال اداره کل راهداری استان در خصوص شناسایی و اصلاح نقاط پرتصادف استان اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: در این مدت ۱۲ مورد از تقاطع جاده‌ای استان نیز اصلاح شد.

وی افزود: همچنین به منظور اصلاح نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف استان در این مدت ۷۰ کیلومتر از اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها انجام شد.

پرورشی خرم ادامه داد: ۲۱ هزار و ۲۳۰ مترمکعب ترانشه‌برداری، ۱۸ مورد اصلاح و احداث دوربرگردان، پارکینگ و سرعتکاه و ۲۳ دستگاه تعمیر، نگهداری، احداث و تعریض پل‌ها انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: همچنین در طول سال به منظور اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان اقداماتی در زمینه افزایش ایمنی و بهسازی جاده‌ها و رفع نقاط پرتصادف از قبیل اصلاح شانه راه، نصب گاردریل، خط‌کشی راه‌ها، نصب حفاظ‌های بتنی، لکه‌گیری، روکش آسفالت راه‌ها و آشکارسازی و ایمن‌سازی راه‌ها انجام شده است.

این مسئول در ادامه به شناسایی ۷۰ نقطه حادثه‌خیز در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد نقاط حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی استان شناسایی شده است.

پرورشی خرم افزود: این تعداد از مجموع بررسی ۱۰۶ نقطه دارای تصادف در استان شناسایی شده و با تعیین پیمانکار این نقاط ساماندهی می‌شوند.

وی یادآور شد: عمده نقاط حادثه‌خیز در محورهای فرعی و روستایی بوده که تمامی آن‌ها آشکارسازی شده است.

معاون راهداری استان همدان، افزایش ایمنی در راه‌های استان را از اولویت‌های این معاونت در حوزه‌ها راه‌ها برشمرد و تأکید کرد: متأسفانه بیشتر تصادفات رخ داده در حوزه استحفاظی راه‌های تحت نظارت این اداره کل از نوع واژگونی به دلیل خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز راننده است.

نظر شما