شناسهٔ خبر: 55000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران :

تامین و ارتقای ایمنی در جاده‌های مازندران اولویت اول حمل و نقل استان

جلسه مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران گفت : تامین و ارتقای ایمنی در محورهای ارتباطی مازندران اصل و اولویت مهم حمل و نقل استان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، عبداله بهادری در جلسه كمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی که با حضور نبیان، معاون امور عمرانی استان مازندران برگزار گردید تصریح نمود:

ایمنی سفر محصولی از تعامل سیستماتیک و همزمان عوامل چهارگانه یعنی آموزش‌های موثر ، حضور پلیس ( عوامل نظارتی و کنترل رفتار راننده)، ایمنی خودرو و ایمنی راه می باشد.

عبداله بهادری افزود :باید با بررسی همه جوانب و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت افزایش ایمنی محورها گام برداریم. و تمامی دستگاههای مرتبط به موضوع ایمنی می بایست با همدلی و تعامل در این راه تلاش نماید .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد : باتوجه به نیازهای موجود برای هماهنگ سازی و بکارگیری موثرتر معیارهای افزایش ایمنی راهها از جنبه مهندسی به منظور الزام بیشتر عوامل طراحی و ساخت راهها در لحاظ و تامین این معیارها و همچنین کاربرد بهتر آنها در فرآیندهای مختلف بهسازی و ارتقای ایمنی راهها و اصلاح نقاط پرتصادف از جمله مواردی هستندکه پرداختن به آنها می تواند تضمین کننده ارتقای ایمنی در راهها باشد .

عبداله بهادری طرح هندسی و مشخصات مناسب رویه راه ، ارائه اطلاعات لازم و به موقع به کاربران راه ، ایمن سازی حاشیه وحریم راه ، محدود نمودن حرکات پرخطر راه ، تامین نیازهای ایمنی کاربران راه ، یکپارچگی و اعمال تدریجی در اجزای راه و تطابق مشخصات راه با نوع و عملکرد راه را از جمله معیارهای اساسی دانست که تامین هرچی بیشتر انها در راههای موجود درصورت اختصاص اعتبارات بیشتر باعث ارتقای سطح ایمنی راهها خواهد شد.

علی نبیان معاون امور عمرانی استانداری مازندران نیز در  این نشست یادآورشد : تمامی دست اندركاران بخش حمل و نقل می بایست با  مشاركت كارشناسانه و اتخاذ تصمیم و راهكارهای مناسب را در جهت كاهش تصادفات تلاش نمایند.

دراین نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران بر ضرورت آمادگی کلیه دستگاههای متولی حمل ونقل جهت استقبال از سفرهای تابستانی و افزایش سطح ایمنی سفر و کاهش سوانح تاکید نموده و راهکارهایی را در خصوص هماهنگی دستگاهها ارائه داشتند .

همچنین بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در خصوص اهمیت ایمنی در تکمیل پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه راهها تاکید خاص داشته و ضرورت اخذ مجوزات لازم در اجرای  تقاطع‌ها را مهم دانست .

در ادامه رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان گزارشی از تعداد ماموریتهای آن مرکز به تفکیک محورهای مواصلاتی استان ارائه و اعضاء جلسه پس از مشورت تصمیماتی در این خصوص اتخاذ نمودند .

همچنین مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه راهها در استان مازندران به بیان اولویت‌های آن شرکت در تکمیل نقاط گلوگاهی پروژه‌های در دست اجرا پرداخته و برنامه‌های آن شرکت در استان مورد بحث قرار گرفت.

نظر شما