شناسهٔ خبر: 55002 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ریل‌پایه کردن بنادر؛ یکی از اهداف مهم سازمان بنادر/ جمع‌آوری اسکله‌های غیرمجاز

محمدرضا الهیار معاون مهندسی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ریل پایه کردن بنادر یکی از اهداف مهم سازمان بنادر و دریانوردی است که برای تحقق آن مذاکرات متعددی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله‌یار، در بازدید از مجتمع بندری خرمشهر روند اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای این بندر را مطلوب توصیف کرد و افزود: ریل پایه کردن بنادر از اهداف   مهم سازمان بنادراست. یکی از بنادری که با ایجاد خط ریلی می تواند به توسعه یافتگی بیشتری برسد بندر خرمشهر است.

وی به تأکید مدیر عامل سازمان بنادر بر جمع آوری اسکله های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این سازمان بر پیگیری موضوعات ایمنی، عملیاتی، اقتصادی و زیست محیطی تأکید ویژه ای دارد.

اله یار به لزوم تسریع روند خارج سازی مغروقه ها بویژه مغروقه خانیان به عنوان بزرگ ترین کشتی غرق شده در اروند رود اشاره کرد و افزود:سازمان بنادر و دریانوردی حمایت همه جانبه از طرح های پیشنهادی توسعه ای بندر خرمشهر می کند.: بندرخرمشهر در صورت امکان برای تأمین تجهیزات مورد نیاز از کالاهای ایرانی استفاده کند.

همچنین محمد محسنی؛ مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این نشست گفت: روند رو به رشد اجرای پروژه های توسعه ای بندر خرمشهر حکایت از عملکرد مطلوب همکاران فنی و مهندسی این بندر دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه ها و اهداف بندر خرمشهر رونق اقتصادی منطقه را فراهم سازد و برای مردم خرمشهر که حق بزرگی بر گردن ایران اسلامی دارند منشأ خیر و برکت باشد.

نظر شما