شناسهٔ خبر: 55009 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

آسمان اکثر مناطق کشور صاف و آفتابی است/ افزايش دمای پایتخت/ اهواز گرم‌ترین مرکز استان

آب و هوا براساس بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از شرایط جوی در نقاط مختلف کشور، طی سه روز آینده در بیشتر مناطق آسمانی صاف و آفتابی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از شرایط جوی در نقاط مختلف کشور، طی سه روز آینده در بیشتر مناطق آسمانی صاف و آفتابی را شاهد خواهیم بود.

تنها امروز بعدازظهر در برخی مناطق از جمله آذربایجان غربی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی البرز می‌توانید شاهد رشد ابر باشیم که این مساله همراه با رگبار باران، وزش باد و گاها رعد و برق در این مناطق است.

در ایلام، کرمانشاه، خوزستان و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد که این مساله موجب می‌شود در این مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا باشیم.

در ادامه بررسی‌های صورت گرفته شاهد این هستیم که طی دو روز آینده در جنوب استان سمنان، شمال اصفهان و استان قم وزش‌ باد شدید خواهد بود که این موضوع سبب می‌شود با شدت باد شاهد وقوع پدیده گردوخاک در این مناطق باشیم.

برهمین اساس طی امروز و فردا خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است که توصیه می‌شود هنگام حضور در دریا حتما نکات ایمنی رعایت شود.

آسمان پایتخت امروز هم صاف است و می‌تواند گاهی اوقات همراه با ورزش باد باشد.

تهران امروز دمای ۳۸ درجه بالای صفر را تجربه کرد که نسبت به روز گذشته یک درجه بیشتر بوده است و احتمال این روند افزایشی دما در پایتخت وجود دارد و حداقل دمای پیش‌بینی شده برای تهران برای فردا ۲۴ درجه است.

طبق اعلام صورت گرفته گرم‌ترین مرکز استان کشور اهواز با ۴۴ درجه بالای صفر بوده است که بعد از آن یزد و قم با دمای ۴۳ و ۴۲ درجه گرم‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند. شهرهایی مثل اصفهان، بندرعباس، سمنان و شیراز با دمای ۳۹ درجه بالای صفر دیگر شهرهای گرم کشور بوده‌اند.

دمای هوای امروز و فردای استان‌های کشور را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

نظر شما