شناسهٔ خبر: 55011 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با انجام تعمیرات اساسی هشت پست اسکله محقق می شود:

افزایش دوبرابری ظرفیت باربری اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)

عبدالرحیم شولکی سرپرست واحد مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: عملیات تعمیرات اساسی هشت پست از اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره) با هدف افزایش دو برابری ظرفیت باربری آنها با اعتباری بالغ بر ۵۴۸ میلیاردریال طی خردادماه سال جاری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، سرپرست واحد مهندسی و عمران این اداره کل با اشاره به ضرورت بازسازی روساخت های بندری به منظور ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به صاحبان کالا اظهار کرد: در جریان تعمیرات اساسی اسکله‌های ۲۷ الی ۳۴ در این مجتمع بزرگ بندری که طی مدت ۲۷ ماه صورت می‌پذیرد، بخش‌های متعددی از اجزای بتنی عرشه و ضربه‌گیر اسکله‌های نوسازی و توان و ظرفیت اسکله‌ها افزایش می‌یابد.

عبدالرحیم شولکی در ادامه افزود: با تجهیز کارگاه این پروژه تعمیرات از اواخر سال قبل و آغاز مراحل مقدماتی آن از خردادماه سال جاری، حدود ۲۵۰ فرصت اشتغال فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: با انجام تعمیرات اساسی بر روی اسکله های مذکور، ظرفیت  باربری آنها از ۴۰ هزار تن به ۸۰ هزار تن ارتقاء یافته و زمینه برای تخلیه و بارگیری کالاها در مقیاس و حجم بالاتر فراهم می‌شود.

سرپرست واحد مهندسی و عمران، ارتقاء توان و ایمنی پهلوگیری کشتی و کاهش احتمال بروز حادثه و خسارت احتمالی به کشتی ها را از دیگر مزیت‌های نوسازی این اسکله ها برشمرد.

شولکی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی جزئیات پروژه، با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از تولید ملی و مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا در دست اقدام است. 

نظر شما