شناسهٔ خبر: 55033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تبادار مطرح کرد؛

تأکید بر لزوم تلاش حداکثری برای بهره‌برداری از آزادراه شیراز- اصفهان/ تکمیل پروژه‌های عمرانی مهم فارس در دستور کار است

بازدید استاندار فارس تأکید کرد: تلاش حداکثری تمام دستگاه‌ها و عوامل اجرایی برای تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آزادراه شیراز -اصفهان لازم و ضروری است و دستگاه‌های متولی باید با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، اسماعیل تبادار در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی آزادراه شیراز-اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ‌راه سازی، صنعتی و تولیدی در استان در دستور کار است، افزود: تکمیل پروژه‌های عمرانی مهم و تأثیرگذار استان فارس در بخش‌های مختلف در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان فارس، پروژه آزادراه شیراز- اصفهان را یکی از پروژه‌های مهم استان عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه در دو سه سال گذشته و در دولت تدبیر و امید رونق مضاعف گرفته و از ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی به حدود ۷۲ درصد رسیده است.

تبادار ادامه داد: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی عوامل اجرایی این پروژه، امیدواری برای بهره‌برداری از این آزادراه تا پایان سال جاری یا ابتدای سال ۱۳۹۸ وجود دارد.

وی بیان کرد: گرچه عوامل اجرایی پروژه آزادراه شیراز- اصفهان چنددرصدی از برنامه زمان‌بندی عقب هستند اما به نظر می‌رسد مجال جبران کار وجود دارد و باید برای تکمیل پروژه گام‌های محکم‌تری برداشته شود.

استاندار فارس یکی از مهم‌ترین مشکلات پروژه آزادراه شیراز-اصفهان را نقدینگی دانست و اظهار امیدواری کرد: این نقدینگی از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌عنوان شریک پروژه و وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اتمام مراحل احداث آزادراه شیراز - اصفهان با همکاری و همت جمعی همه عوامل و دست‌اندرکاران امکان‌پذیر است، گفت: عوامل اجرایی توانایی و آمادگی لازم را دارند تا ضمن مهیاکردن همه مسائل فنی ازجمله مصالح، عقب‌ماندگی موجود را جبران کنند.

تبادار افزود: در جریان بازدید امروز از پروژه آزادراه شیراز-اصفهان مقرر شد برنامه‌ریزی جدیدی برای ادامه کار این پروژه صورت بگیرد و  روند پیشرفت پروژه به‌صورت هفتگی و ماهانه رصد شود.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه آزادراه شیراز-اصفهان هستند.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: عملیات اجرایی آزادراه شیرازاصفهان باید باهمت همه دست‌اندرکاران تا پایان سال جاری یا ابتدای سال ۱۳۹۸ به پایان برسد که خوشبختانه اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی استان به تسریع روند کار در بهره‌برداری از پروژه است.

تبادار همچنین به دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی و بررسی موضوع آزادراه شیراز- اصفهان در این دیدار اشاره کرد و یادآور شد: دکتر آخوندی در این دیدار قول‌های مساعدی برای تأمین اعتبارات آزادراه داده است که امیدواریم این وعده محقق شود.

وی بابیان اینکه مسائل و مشکلات آزادراه شیراز-اصفهان باید مورد به مورد بررسی و حل شود، تأکید کرد: اگر اهتمام عملیاتی در کنار اهتمام مدیریتی اجرا اعم از منابع مالی، برطرف کردن محدودیت‌ها،  معارض و سایر موارد باشد این پروژه هرچه سریع‌تر به سرانجام می‌رسد.

استاندار فارس در جریان این بازدید که سید حسین میرشفیع معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز حضور داشت از ایزدخواست تا شیراز وضعیت عملیات اجرایی آزادراه شیراز و اصفهان را بررسی و بر ضرورت تسریع در روند اجرای این پروژه تأکید کرد.

نظر شما