شناسهٔ خبر: 55039 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران عنوان كرد:

پیشرفت فیزیكی ۹۱ درصدی منطقه یك آزادراه تهران- شمال/ ثبت ركورد جدید مدیریت زمان پروژه‌ در آزادراه تهران- شمال

خادمی درجمع مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از پیشرفت فیزیكی ۹۱ درصدی منطقه یك آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: بخش عمده ۹ درصد باقیمانده از این منطقه مربوط به عملیات روسازی و تاسیسات مكانیكی برقی است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی در حاشیه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی از آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه یك این آزادراه از پیشرفت فیزیكی ۹۱ درصدی برخوردار است و ۹ درصد باقیمانده نیز بیشتر مروبط به عملیات روسازی بتنی و تاسیسات مكانیكی برقی است.

وی افزود: كار روسازی بتنی با همت و تلاش پیمانكاران در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیك با ایمنی بالا پیش از اتمام سال ۹۷ به پایان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: هم‌اكنون تمامی تونل‌های واقع در منطقه ۲ به طول ۲۲ كیلومتر در دست اجرا قرار دارد كه البته تنها ۲۰۰ متر از تونل طویل البرز باقی مانده است كه امیدواریم كه طی ۲ الی ۳ ماه آینده به پایان برسد.

خادمی افزود: عملیات اجرایی۲۰ دستگاه تونل كوچك و بزرگ در منطقه ۲ شروع شده كه نیاز است معارضان ملكی مانند املاك، باغ و ویلاها برای اتصال این تونل‌ها به یكدیگر خریداری شوند.

وی  با اشاره به پیشرفت فیزیكی منطقه ۲ یادآور شد: این منطقه هم‌اكنون۲۱ درصد پیشرفت فیزیكی دارد  كه باتوجه به شروع آن در تابستان گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری از پبشرفت مناسبی برخوردار است.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور با بیان اینكه در حال حاضر تمامی اقدامات مربوط به مطالعات و اجرا توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود گفت: بالغ بر ۴۰ پیمانكار و مشاور در ساخت آزادراه تهران-شمال مشغول به كار هستند كه تنها ۲ پیمانكار یكی برای اجرای تونل البرز و دیگری در خصوص معماری راه و منظر فعال هستند.

خادمی ضمن تقدیر و تشكر از پیمانكاران ایرانی حاضر در این پروژه تصریح كرد: پس از خروج چینی‌ها در ۳ سال قبل و جایگزین شدن پیمانكاران ایرانی این پروژه از پیشرفت بسیار خوبی در زمان‌بندی مطلوبی برخوردار بوده است، به طوریكه در صورت تحویل آزادراه تهران-شمال طی ۴ سال یك ركورد جدید در مدیریت زمان پروژه‌های كشور ثبت خواهد شد كه می‌تواند اطمینان بخشی به توان مهندسی كشور در شرایط سخت برای انجام كارهای بزرگ باشد.

نظر شما