شناسهٔ خبر: 55056 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دریانورد در بندر خرمشهر

مراسم به مناسبت فرارسیدن روز جهانی دریانورد مراسمی در بندر خرمشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، این مراسم با حضور جمعی از مسئولان نظامی، مدیران و کارکنان بندر خرمشهر در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر ضمن تبریک روز جهانی دریانورد گفت: سازمان جهانی دریانوردی در سال ۲۰۱۰ به‌منظور قدردانی از زحمات و تلاش‌های دریانوردان، ۲۵ ژوئن برابر با ۴ تیرماه را در تقویم جهانی به نام روز دریانورد ثبت کرده است.

مهدی فراهانی با اشاره به شعار روز جهانی دریانورد "سلامت دریانوردان" اظهار کرد: سازمان جهانی دریانوردی به‌منظور اهمیت توجه به سلامت روحی و رفاه دریانوردان این شعار را برای روز دریانورد امسال برگزیده است.

وی به روز جهانی هیدروگرافی که مصادف با ۵ تیرماه است نیز اشاره کرد و هیدروگرافی را یکی از عوامل غیرقابل‌انکار در حوزه پایش، نظارت و حاکمیت مؤثر در دریاها و آبراهه‌های سراسر دنیا دانست.

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه بیانیه دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی به مناسبت روز دریانورد را قرائت کرد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان نیز در این مراسم گفت: دریانوردی شغل بسیار خطیر و پرمسئولیتی است و دریانوردان در خط مقدم کشتیرانی قرار دارند.

ناخدا جلیل مقدم افزود: نیروی دریایی با تکیه بر نیروهای بومی و متخصص و با حضور مقتدرانه در آب‌های بین‌المللی و آزاد امنیت بسیاری ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: از سال ۲۰۰۷ تاکنون بیش از ۲۰ هزار فروند شناور توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اسکورت شده‌اند و ۳۰۰ مورد نیز درگیری با دزدان دریایی به ثبت رسیده است.

مسئول امور فرهنگی بندر خرمشهر نیز در این مراسم گفت: در قرآن کریم ۴۱ مرتبه به دریا اشاره شده است و ذکر مقدس دریا تقدیر و تکبیر بسیار دارد.

حجت‌الاسلام کریم باویه شغل دریانوردی را بسیار سخت و پرخطر دانست و گفت: دریانوردان باوجود تحمل سختی‌های فراوان به‌ویژه دوری از خانواده رسالت خود را به شکل مطلوب انجام می‌دهند.

اجرای موسیقی، پخش نماهنگ، ارائه مقاله درباره هیدروگرافی و تقدیر از دریانوردان نمونه منطقه و بندر خرمشهر ازجمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت روز دریانورد در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بود.

برچسب‌ها:

نظر شما