شناسهٔ خبر: 55061 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ماندگاری هوای گرم طی سه روز آینده در نیمه غربی کشور/ کاهش دمای ۲ تا ۴ درجه‌ای در نوار شرقی/ کاهش کیفیت هوای تهران و دو استان دیگر

گردوخاک تهران براساس جداول پیش بینی و نقشه‌های پیش‌رو هواشناسی، طی سه روز آینده بازهم شاهد آسمانی صاف و آفتابی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس جداول پیش بینی و نقشه‌های پیش‌رو هواشناسی، طی سه روز آینده بازهم شاهد آسمانی صاف و آفتابی خواهیم بود.

هرچند که در این مدت در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان و همچنین جنوب سمنان این انتظار وجود دارد که شاهد وزش باد باشیم که این پدیده باعث می‌شود در زابل گردوخاک ایجاد شده باعث کاهش کیفیت هوا شود.  

همین مساله در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر هم در برخی ساعات وجود خواهد شد که وزش بادهای شدید باعث می‌شود کیفیت هوا در این استان‌ها با کاهش مواجه شود.

بروز گردوخاک در جنوب استان سمنان و انتقال گردوخاک به وجود آمده هوای استان‌های قم، تهران و قزوین را تحت الشعاع قرار داده و باعث می‌شود در این استان‌ها هم شاهد کیفیت پایین هوا باشیم.

با این حال امروز در ارتفاعات شمالی کشور در آذربایجان غربی، در ارتفاعات البرز در شرق مازندران و شمال شرق تهران می‌توانیم شاهد پدیده رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق باشیم اما با این حال با تمام این اوصاف هوای گرم در نیمه غربی کشور طی سه روز آینده ماندگار خواهد شد و در نوار شرقی کشور شاهد کاهش دما بین دو تا چهار درجه می‌توانیم باشیم.

خلیج‌فارس، تنگه هرمز و سواحل شرقی دریای عمان هم در سه روز آینده متلاطم پیش‌بینی شده است.

پایتخت امروز آسمانی صاف و کمی ابری خواهد داشت که امروز حداکثر دمای ۳۷ درجه را تجربه کرد و پیش‌بینی می‌شود فردا صبح دمای تهران ۲۴ درجه بالای صفر باشد.

 

نظر شما