شناسهٔ خبر: 55082 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر سازمان بین المللی هیدروگرافی عنوان کرد:

سازمان بنادر از اعضای فعال هیدروگرافی است/ معرفی اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان IHO

مصطفی ایپتیس مدیر سازمان بین‌المللی هیدروگرافی( IHO) گفت: هیدروگرافی به عنوان کلید فعالیت‌های دریایی عمل می‌کند و موفقیت‌های آن را در زمینه‌های مختلف تضمین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مصطفی ایپتیس در مراسم روز جهانی هیدروگرافی با بیان اینکه سازمان بین‌المللی هیدروگرافی یک سازمان بین دولتی و فنی است، افزود: ارتقای آگاهی درباره اهمیت علم هیدورگرافی، از برنامه های اصلی هیدروگرافی در محسوب می‌شود. این سازمان طی یکصد سال گدشته از تاسیس آن با ارتقای دانش هیدروگرافی، از فعالیت دریانوردی و زیست محیطی در همه زمینه‌ها حمایت کرده است.

وی با اعلام اینکه سازمان بنادر و دریانوردی ایران از اعضای فعال هیدروگرافی در منطقه راپمی (خلیج فارس و دریای عمان) قلمداد می شود، افزود: برنامه ظرفیت سازی و ارتقای توانمندی کشور های عضو، از دیگر اولویت های IHO به شمار می آید که بازدید ها و ارزیابی های فنی، برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و مشارکت کشور ها در پروژه های جهانی در همین راستا صورت می گیرد.

مدیر سازمان بین المللی هیدروگرافی، دانش هیدوروگرافی را ستون فقرات علوم دریایی و دریانوردی دانست و چشم پوششی از آن را به قیمت از بین رفتن سواحل و جزایر، محیط زیست دریا و فعالیت های کشتیرانی عنوان کرد.

وی با اشاره به شعار "ژرفاسنجی؛ اساس پایداری در دریاها، آبراه ها و اقیانوس ها "، آن را فرصتی برای ارتقای آگاهی از اهمیت اقتصادی و تجاری هیدروگرافی عنوان کرد و گفت: هیدروگرافی به عنوان کلید فعالیت های دریایی عمل می کند و موفقیت های آن را در زمینه های مختلف تضمین می کند.

مدیر سازمان بین‌المللی هیدروگرافی، با اشاره به اهمیت این سازمان در تامین ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی، گفت: هیدروگرافی یعنی توصیف خصوصیات فیزیکی و شیمیایی دریاها، آبراه ها، اقیانوس ها و ردوخانه ها است که از طریق تهیه و تدوین نقشه‌های الکترونیکی و کاغذی، کمک شایانی به پایداری منابع دریایی و کشتیرانی ایمن می‌کند.

نظر شما