شناسهٔ خبر: 55084 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در مراسم روز جهانی هیدروگرافی اعلام شد؛

قرائت پیام دبیرکل سازمان بین المللی هیدروگرافی (IHO)

هیدروگرافی در مراسم روز جهانی هیدروگرافی که به همت سازمان بنادر و دریانوردی در هتل هما برگزار شد، پیام ماتیاس یوناس دبیرکل سازمان بین‌المللی هیدروگرافی IHO)) به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی در سال ۲۰۱۸ قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن پیام دبیرکل سازمان بین‌المللی هیدروگرافی به شرح زیر است:

"شناخت دقیق از خصوصیات دریاها و اقیانوس‌ها برای بشر بسیار حیاتی است. در حال حاضر، سیاره ما میزبان بیش از ۷ میلیارد انسان است که همگی نیازمند تغذیه و اشتغال هستند و دریاها و اقیانوس‌ها می‌توانند این دو نیاز انسان را در مقیاس گسترده برآورده سازند.

اما باید از استفاده افراطی از آن‌ها پرهیز نماییم، چراکه این دارایی بشری همانند میراثی در اختیار ما قرار گرفته است تا آن را برای نسل‌های آتی نیز حفظ نماییم. بااین‌همه، نسل حاضر چندان در حفاظت از این میراث موفق نبوده است!

اکنون وظیفه ما است که خسارات به بار آمده را ترمیم، و آلودگی‌ها را پاکسازی نماییم. انجام صحیح و به‌موقع بخشی از این وظیفه بر عهده ما و تمامی مراجع مرتبط با هیدروگرافی قرار گرفته است، چراکه هیدروگرافی، می‌تواند مبنایی علمی و اطلاعاتی برای تمامی اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در دریاها و اقیانوس‌های جهان به شمار رود.

حال نقش سازمان بین‌المللی هیدروگرافی در این میان چیست؟ همه ما با هدفی مشابه فعالیت می‌نماییم و ضروری است تلاش‌های ما در سطح بین‌المللی همسو و هماهنگ باشد.

فعالیت ما بر استانداردسازی فناوری‌های نوین، گردآوری و استفاده از داده‌های ضروری، ایجاد همکاری میان مناطق مختلف جهان، و حمایت از رقابت سازنده، استوار است. بر این اساس، فعالیت‌های هیدروگرافی زمانی می‌تواند از طریق این سازمان بین‌المللی به اثربخشی آرمانی خود نائل شود که رویکردی یکپارچه و مشارکتی به سود تمامی ذینفعان دریاها و اقیانوس‌ها اتخاذ نماید. بسیار خرسندم که در کنار شما، روز جهانی هیدروگرافی را جشن می‌گیریم.

ازاین‌رو، مراتب تقدیر خود را از جامعه جهانی هیدروگرافی ابراز می‌دارم. این روز از آن شما است و برای یکایک شما آرزوی سلامت و موفقیت دارم.

گفتنی است، مراسم روز جهانی هیدروگرافی هرساله در تاریخ ۲۱ ژوئن در مقر سازمان بین‌المللی هیدروگرافی در موناکو، و سایر سازمان‌ها و انجمن‌های ذی‌ربط در دیگر نقاط جهان برگزار می‌شود.

نظر شما