شناسهٔ خبر: 55085 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

صبح امروز صورت گرفت؛

کریدور چین- قزاقستان- ایران با حضور جهانگیری و آخوندی افتتاح شد/ بازآفرینی جاده ابريشم

مراسم کریدور حمل و نقل چین ـ. قزاقستان ـ. ایران با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و همزمان با این رویداد نخستین محموله تجاری به بندر کاسپین وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزاارت راه و شهرسازی به نقل از دولت، دكتر اسحاق جهانگيري در حاشيه افتتاح اين كريدور اظهار داشت: يكي از مسيرهاي مهم تجاري كشور با كشورهاي همسايه و با كشور چين امروز افتتاح مي شود و اولين محموله تجاري از اين مسير وارد بندر كاسپين خواهد شد.

معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: جاده ابريشم كه همواره بيانگر ارتباط فرهنگي ـ تاريخي و اقتصادي چين از طريق كشورهاي ايران و همسايگان ايران با اروپا و آفريقا بوده است امروز از مسير جديدي بازگشايي مي شود و اولين محموله تجاري از طريق اين مسير وارد خواهد شد. 

وي اظهار اميدواري كرد ارتباط و همبستگي ما با كشورهاي همسايه و كشور چين توسعه يافته و روابط راهبردي ما با اين كشورها گسترش پيدا كند.

وي ادامه داد: ايران از ديرباز در مسير جاده ابريشم بوده و دوباره يك فرصت مهم تاريخي ـ فرهنگي براي كشور در حال بازآفريني است. 

دكتر جهانگيري با اشاره به افتتاح بندر كاسپين و كريدور حمل و نقل چين ـ قزاقستان ـ‌ ايران،‌ خاطر نشان كرد: اميدوارم بتوانيم با راه اندازي اين كريدور رابطه تجاري و همبستگي خوبي با كشورهاي اطراف و نيز با چين برقرار كنيم و از اين مسير توسعه كشور و استان هايي كه در مسير قرار گرفتند را با سرعت بيشتري پيش ببريم.

وزير راه و شهرسازي و دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي در سفر یک روزه به رشت همراه معاون اول رييس جمهور هستند. 

افتتاح واحد تولیدی کارآمد گستر منطقه آزاد انزلی

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی واحد تولیدی کارآمد گستر منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

دكتر اسحاق جهانگيري در ادامه برنامه هاي سفر يك روزه خود به منطقه آزاد انزلي ضمن افتتاح اين كارخانه كه توليد كننده ضد يخ، روغن ترمز، مواد افزودني، روغن موتور، اسپري مو و انواع خوشبو كننده هوا است از خط توليد آن بازديد كرد. 

اين واحد توليدي در زميني به مساحت ۱۱ هزار و ۷۶۳ متر مربع در شهرك صنعتي شماره ۲ منطقه آزاد انزلي احداث شده و در ساخت آن از استانداردهاي روز دنيا استفاده شده است. 

سرمايه گذاري در اين كارخانه بالغ بر ۲۵۰ ميليارد ريال بوده و براي ۷۰ نفر بصورت مستقيم اشتغال زايي شده است.

نظر شما