شناسهٔ خبر: 55105 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برای نخستین بار صورت گرفت؛

کابوتاژ محموله ۳ هزار تنی کالا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

کابوتاژ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: برای نخستین بار در میان بنادر شمال کشور، محموله ای ۳ هزار تنی به بندر آستارا کابوتاژ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی درباره نخستین محموله کابوتاژی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، تصریح کرد: محموله ۳ هزار تنی "کلینکر" توسط یک کشتی به صورت کابوتاژ (رویه‌ای است که بر اساس آن کالای داخلی از یک گمرک مرزی به گمرک مرزی دیگر در قلمرو گمرکی از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی حمل می‌شود.) از بندر امیر آباد به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بارگیری کرد.

وی با بیان اینکه محموله این کشتی پس از تخلیه به بارانداز راه آهن آستارا منتقل خواهد شد، خاطرنشان کرد: این محموله از طریق خط آهن آستارا به مقصد گرجستان توسط واگن بارگیری می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ایستگاه راه آهن آستارا و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مکمل همدیگر هستند، بر توجه به حمل و نقل ترکیبی تاکید کرد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، اظهار کرد: هم اکنون بنادر سواحل دریای خزر در کشورهای همسایه سه برابر حجم تجارت موجود در دریای خزر ظرفیت دارند و با توجه به این شرایط، رقابت شدیدی برای جذب کالا و فعالیت‌های بندری و دریایی وجود دارد که در این راستا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

نظر شما