شناسهٔ خبر: 5512 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دفترچه رانندگان حمل ونقل عمومی با یک تصادف باطل می‌شود

اسکانیا رییس پلیس راهور نیروی انتظامی با تذکر جدی به رانندگان حمل ونقل عمومی تصریح کرد: تخلف از سوی رانندگان حمل ونقل عمومی پذیرفته نیست و چنانچه یک تصادف خسارتی نیز داشته باشند، دفترچه رانندگی آنها باطل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران فزود: رانندگان باید مدارک مورد نیاز از جمله کارت خودرو، گواهینامه، معاینه فنی و بیمه نامه را به همراه داشته و در غیر این صورت در روزهای باقیمانده نسبت به اخذ معاینه فنی و بیمه نامه اقدام کنند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۱۰۱۲۰ نیز در ایام نوروز بمنظور دریافت پیامک های انتقادی، تشویقی و اعلام تخلفات احتمالی رانندگان فعال است و در کمترین زمان ممکن به موارد احتمالی رسیدگی می شود.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه طرح نوروزی ترافیکی از ۲۵ اسفند سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۴ ادامه دارد، گفت: بر اساس تجربیات سال های گذشته، پرترددترین و پرتصادف ترین روزهای ۲۹ اسفندماه، اول، هفتم، هشتم، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است.

سردار مومنی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر از ماموران راهور در این طرح مشارکت دارند، افزود: در ایام نوروز ۴۱ درصد تصادف ناشی از واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان است و سبقت و سرعت غیرمجاز علت تامه دیگر تصادفات به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنند، تصریح کرد: همچنین باید از سبقت و سرعت غیرمجاز پرهیز شود.

سردار مومنی با بیان اینکه دوربین و گشتی های راهور در ایام نوروز نیز فعال هستند، گفت: دو هزار و ۴۳ گواهینامه رانندگی ضبط و پنج هزار مورد دیگر در آستانه ضبط قرار دارند و چنانچه این دسته از رانندگان تا شش ماه تخلف نکنند، نمرات منفی آنها پاک می شود.

نظر شما