شناسهٔ خبر: 5513 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الحاق سه فروند اسکله شناور به بنادر مسافری هرمزگان

بندر و اسکله آبادان معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از الحاق سه فروند اسکله شناور به بنادر مسافری استان همزمان با آغاز طرح نوروزی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بنادر هرمزگان، محمدرضا پور رجبی اظهار داشت: با تلاش متخصصان بومی در بندر شهید رجایی ساخت سه فروند اسکله شناور مسافری و تعمیرات یک فروند شناور ناجی برای فعالیت در طرح نوروزی سال ۹۴سفرهای دریایی هرمزگان به پایان می رسد.

پور رجبی تصریح کرد: عملیات ساخت این سه اسکله شناور و پل های دسترسی و عملیات شمع کوبی آن ها در مجموع با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال طی مدت ۲ ماه اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اسکله های شناور ساخته شده در بنادر شهید ذاکری جزیره قشم، شهید حقانی و هرمز نصب می شوند.

پور رجبی اضافه کرد: پیش از این برای پهلودهی کشتی های مسافری، اسکله های پیش ساخته بتنی از کشورهای خارجی وارد می شد.

این مقام مسوول گفت: هم اکنون با تلاش تیم های تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی، کار تعمیرات تخصصی موتور پیشرفته یکی از شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان هم در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی انجام شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: دانش تعمیر چنین شناورهایی هم از جمله موارد پیچیده ای است که در اختیار شرکت های خارجی قرار داشت اما هم اکنون متخصصان بندر شهید رجایی آن را بومی سازی کرده اند.

از بندر مسافری شهید حقانی معروف به اسکله شهر بندرعباس در شرایط عادی روزانه ۱۰هزار نفر بین بندرعباس و قشم و بالعکس تردد می کنند و ایام نوروز شمار مسافران این اسکله به چندین برابر افزایش می یابد.

نوروز امسال ۳۹ فروند شناور با سه هزارو ۹۶۱ صندلی در مسیرهای بندرعباس- قشم و هرمز فعالیت خواهند کرد.

نظر شما