شناسهٔ خبر: 55143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت كاركنان بندر نوشهر؛

خواهر و برادری پس از ۳۴ سال جدایی یكدیگر را در آغوش گرفتند

ديدار با تلاش و پیگیری مسئولان و كاركنان اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، خواهر و برادری پس از ۳۴ سال چشم انتظاری یکدیگر را در آغوش گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، همزمان با چهارم تیرماه روز جهانی دریانورد، طی مراسمی که با حضور مدیركل بنادر و دریانوردی استان مازندران و جمعی از همکاران در بندر نوشهر برگزار شد، خانم فاطمه شاه حسینی(بیات) ساكن روستای سنگ تجن نوشهر پس از سال ها چشم انتظاری موفق شد برادرش هادی بیات ساكن خرمشهر را درآغوش بگیرد.

خانم شاه حسینی ضمن قدردانی از زحمات مدیركل و دیگر مسئولان و كاركنان بندر نوشهر در این زمینه به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: پدرم محمد بیات ازكاركنان بندر خرمشهر بود که با آغاز جنگ تحمیلی به بندر نوشهر منتقل شد و با مادرم ازدواج کرد و من در سال ۱۳۶۳ متولد شدم؛ آنها بنا به دلایلی درسال های نخست زندگی ام از هم جدا شدند ولی تا سن ۸ سالگی، پدرم همیشه به دیدنم می‌آمد و از ۸ سالگی وقتی مادرم از دنیا رفت دیگر پدرم را ندیدم.

وی افزود: پس ازمرگ مادرم، پدر بزرگ و مادر بزرگ مادری ام سرپرستی ام را به عهده گرفتند و نام خانوادگی ام را به «شاه حسینی» تغییر دادند ولی من می‌دانستم پدرومادر واقعی ام نیستند تا اینكه از ۱۵ سالگی به صورت جدی تلاش كردم پدر و خانواده پدری ام را پیدا كنم ولی موفق نشدم .

خانم شاه حسینی که هم اکنون کارمند بیمارستان شهید بهشتی نوشهر است با شور و اشتیاق وصف ناپذیر ادامه داد: برای پیدا كردن خانواده پدری ام هر كاری که از دستم بر می‌آمد انجام دادم ولی موفق نشدم تا اینكه حدود یک هفته پیش از طریق راهنمایی همسر یكی از كاركنان بندر نوشهر، ناباورانه به بندر مراجعه کردم و با پیگیری مجدانه و دلسوزانه مسئولان وکارکنان بندر نوشهرموفق شدم سوابق كاری پدرم در بنادر نوشهر و خرمشهر و نشانی محل سکونت برادرم را در خرمشهر پیدا كنم.

وی افزود: همزمان با سالروز تولدم در روز ۳۰ خردادماه توانستم برای اولین بار پس از ۳۴ سال چشم انتظاری با برادران و خواهرانم که در حال حاضر ساکن خرمشهر هستند تلفنی صحبت كنم و امروز برادرم هادی به همراه برادرزاده ام از خرمشهر به دیدن من آمد و این بهترین هدیه تولدی است كه تا كنون گرفتم؛ هر چند پدرعزیزم در سال ۸۴ دارفانی را وداع گفت ولی خوشحالم كه هم اكنون دارای ۲ خواهر و ۵ برادر هستم و از زحمات و همراهی های  همسرم(مسعود خواجوند) در این مدت بسیار سپاسگزارم.

براساس این گزارش، مدیر كل بنادر ودریانوردی استان مازندران نیز ضمن ابراز خرسندی از این رویداد زیبا و دلپذیر،از زحمات و تلاش های خیرخواهانه و خداپسندانه همكاران در این زمینه قدر دانی كرد و هدیه‌ای را به رسم یادبود به این برادر و خواهر اهدا كرد.

گفتنی است محمد بیات (از همکاران بازنشسته بندر نوشهر) با آغاز جنگ تحمیلی از بندر خرمشهر به بندر نوشهر منتقل و سال ها به عنوان راننده جرثقیل در این بندر خدمت كرد و پیش از سال ۱۳۷۰  به افتخار بازنشستگی نائل شد و در سال۷۱  دوباره به خرمشهر بازگشت؛ از این مرحوم در حال حاضر ۸ فرزند (۵پسر و ۳ دختر) در قید حیات می‌باشند كه آقایان صفر بیات با ۶۰ درصد جانبازی و مهدی بیات با ۲۵ درصد جانبازی از یادگاران عزیز دوران شكوهمند دفاع مقدس به شمار می‌روند

نظر شما