شناسهٔ خبر: 55147 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبح امروز صورت گرفت؛

دیدار صمیمی مدیرکل راه وشهرسازی استان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

جلسه صبح امروز محمدرضا نقصان محمدی به اتفاق معاون و رؤسای ادارات ستادی خود به دیدار مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان یزد، در این نشست صمیمی در خصوص موضوع فرهنگ و نقش آن در شهر گفتگو شد و مشارکت سه دستگاه راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگی می تواند در جهت تقویت و ارتقا فرهنگ عمومی شهر موثر باشد.

نقصان محمدی درخصوص ثبت جهانی یزد گفت: من ثبت یزد را ناشی ازساخت و سازها صنعتی و معماری نوین  بعنوان شاخص های تک بنایی نمی دانم  بلکه  اعتقاد دارد یزد بخاطر نوع زندگی و درکنار هم بودنش در جهان دیده شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه افزود؛ در بخش ثبت آثار تاریخی، یزد کمترسابقه ثبت منفرد داشته است و جهانی شدن یزد بخاطر ثبت جمعی بوده که این خود پتانسیل بزرگی خواهد بود تا در جهت ارتقا  سطح فرهنگی عمومی و پیشرفت طرح های فرهنگی بهره مند شویم.

وی با اشاره به ناکارآمدی بخش ۲۵ تا۳۰ درصدی فضا های شهری و ارتقا  فضاهای فرهنگی پرداخت و گفت :  تقویت فضاهای شهری می تواند در جهت رشد فرهنگ شهری نیزک کار ساز باشد.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع بازآفرینی شهری بعنوان یک طرح ملی خاطر نشان کرد؛ اجرای این طرح در راستای فرهنگ شهری و ارتقاء سطح زندگی مردم برنامه ریزی شده است و باید همه دستگاهها به ویژه دستگاههای فرهنگی همگام با این اجرای این طرح  در راستای ارتقاء فرهنگ شهری همت نمایند.

  درابتدای این دیدار جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که میزبان این دیدار بود به موضع برگزاری جشنواره سینما و معماری پرداخت و از جامعه متخصین این حوزه خواست تا در راستای نقش سینما و جایگاه معماری وگسترش  فرهنگ ارزشهای معماری بومی  اسلامی کمک نمایند.

نظر شما