شناسهٔ خبر: 55160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

مانور مقابله با نشت مایعات قابل اشتعال در بندرشهید رجایی برگزار شد

مانور دریایی معاون امور بندری و اقتصادی اداره كل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: به منظور ارزیابی و ارتقاء توانمندی کارکنان در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، مانور مواجهه با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار موادی نفتی در این بندر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، تورج امیری، در حاشیه مانور مواجهه با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار موادی نفتی افزود: با توجه به وسعت جغرافیایی بندر شهید رجایی و توسعه روز افزون سرمایه گذاری در این بندر و حجم بالای تخلیه و بارگیری مواد در زونهای نفتی، با هماهنگی سازمان مركزی سناریوی مانور با هدف ارتقای توانمندی کارکنان در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در مواجهه با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار موادی نفتی تدوین و به اجرا درآمد.

وی اظهار داشت: مانور مواجهه با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار موادی نفتی از نوع میدانی و عملکردی بوده و با حضور مشاور ایمنی و آتش نشانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

معاون امور بندری اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سناریوی پیش بینی شده افزود: طی گزارش واصله تانكر حامل مواد نفتی در یكی از پایانه ها دپوی كالا پس از نشت دچار انفجار و حریق شده كه بلافاصله با حضور تیم آتش نشانی بندر و با رعایت دستورالعمل واكنش در شرایط اضطراری در بندر شهید رجایی صورت گرفت.

امیری یادآور شد، تعداد۳۰ نفر متشکل از واحدهای HSE، اورژانس، حراست، یگان حفاظت و امور بندری این اداره کل همچنین شركت های تایدواتر، خلیج پژم، آریا بنادر ایرانیان، پودر و گچ خلیج جنوب و شهروا با رعایت اصول ICS (فرماندهی حادثه) با محوریت آتش نشانی بندر در این مانور مشاركت نمودند.

گفتنی است، در این مانور دو دستگاه تانکر، یک دستگاه لیفتراک، لودر، آمبولانس ، ۴ دستگاه کامیون آتش نشانی مورد استفاده قرار گرفت.

نظر شما