شناسهٔ خبر: 55165 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خبر داد:

ترابری مسافر در بندر كيش ۱۱۴ درصد افزایش یافت/ خدمات رسانی به ۱۳۲ هزار نفر گردشگر دریایی

کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این بندر طی سه ماه نخست سال جاری از افزایش ۱۱۴ درصدی جابجايي مسافر در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری با اشاره به تخلیه و بارگیری ۶۱۶ هزار و ۷۶۸ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه ۹۷ اظهار داشت: از این میزان، ۵۷۲ هزار و ۹۰۳ تن به کالای غیر نفتی و ۴۳ هزار و ۸۶۵ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به كاهش ۷۲ درصدي واردات كالا هاي غير نفتي طي سه ماهه سال جاري در بندر كيش گفت: طي اين مدت۲ هزار و ۸۳۶ تن انواع كالاهاي غير نفتي وارد و همچنين  ۵۷۳ تن كالا به خارج از کشور صادر  شده است.

به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش، طی سه ماهه اخیر، ۲۸۲ هزار و ۵۸۶ تن کالای غير نفتي كاپوتاژ شده است.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی سه ماهه نخست سال جاری را ۵ هزار و ۶۳۱  فروند شناور با افزايش ۵۶ درصدي اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد، ۱۶۵ فروند شناور بالای هزار تن و ۵ هزار و ۴۶۶ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ۱۱۴ درصدی جابجايي مسافر در سه ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۴۳۳ هزار و ۳۰۶ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته مستقر در این بندر، ترابری شدند.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: طي سه ماهه سال جاري، ۱۳۳ هزار و ۲۱۸ نفر گردشگر در بندر كيش جابجا شدند.

 

نظر شما