شناسهٔ خبر: 55175 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرهنگ عباس‌نژاد تشریح کرد؛

عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در خرداد۹۷/ اجرای ۴۰ فقره حکم قضایی در ۳۱ هکتار اراضی ملی/ بیشترین آمار تعرض به اراضی دولتی در چابهار است

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، عملکرد یگان حفاظت را در خرداد ۹۷ تشریح کرد و گفت: در ماه گذشته در اجرای آرای قطعی، ۴۰ فقره احکام قضایی در استان‌ها، اجرا شد که مجموعا موجب رهاسازی و اعاده ۳۱ هکتار از اراضی به مایملک سازمان شد که ارزش اجرای احکام قضایی در ماه گذشته بالغ بر ۳۰ میلیاردتومان بوده است.

سرهنگ علی عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد آن یگان را در رابطه با حفاظت از اراضی ملی و دولتی، رفع تصرفات و تعرضات، اجرای احکام قطعی و سایر موارد تحت‌مسئولیت در خردادماه سالجاری، تشریح کرد.

عباس‌نژاد با اشاره به اینکه در ۴۰۱ شهرستان دارای اراضی دولتی گشت های یگان حفاظت طی ماه گذشته فعالیت موثری داشتند، گفت: در ماه گذشته، ۸۵ واحد خودروی گشت سازمانی، ۲۲۶ خودروی موسسه‌ای و ۱۴۷ دستگاه موتورسیکلت به گشت زنی پرداختند.

فرمانده یگان حفاظت از دریافت ۲۵۰ فقره گزارش‌های مردمی در رابطه با تعرض به اراضی ملی و دولتی در ماه گذشته خبر داد و افزود: در رابطه با دریافت گزارش های مردمی بیشترین همکاری و تعامل را در استان خوزستان داشتیم و از ۲۵۰ فقره گزارش مردمی دریافت شده در ماه گذشته، ۳۷ مرود آن مربوط به استان خوزستان بود ...

این مقام مسئول در رابطه با تعامل یگان حفاظت با معاونان املاک و حقوقی استان ها نیز نکاتی را ارایه کرد و گفت: یگان حفاظت، ۲۲۸ مورد اوراق قضایی را در راستای کمک به معاونت املاک و حقوقی استانها در خردادماه ابلاغ کرد که اوراق قضایی در ماه گذشته مربوط به استان کرمانشاه بود.

وی اعلام کرد: برای متعرضان به اراضی ملی و دولتی، ۹۲ فقره پرونده تشکیل شد که ۳۴ مورد از آمار متعرضان در ماه گذشته را خوزستان و سپس استان بوشهر به خود اختصاص دادند.

عباس‌نژاد همچنین از دستگیری چهار نفر از متعرضان به اراضی ملی و دولتی در ماه گذشته خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در مورد اجرای احکام قضایی در ماه گذشته نیز آماری ارایه و اعلام کرد: در ماه گذشته در اجرای آرای قطعی له سازمان در امور اراضی، ۴۰ فقره احکام قضایی در استان‌ها، اجرا شد که مجموعا موجب رهاسازی و اعاده ۳۱ هکتار از اراضی به مایملک سازمان شد که ارزش اجرای احکام قضایی در ماه گذشته بالغ بر ۳۰ میلیاردتومان بوده است.

وی یکی از اقدامات مهمی که بعد از تشکیل یگان حفاظت انجام شد را استفاده از پتانسیل ناجا برشمرد و گفت: ناجا در ماهی که گذشت برای احکام قطعی و تعرضاتی که نسبت به اراضی دولتی در ماه گذشته رخ داد به کمک واحدهای گشتی سازمان آمدند که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.

به گفته عباس‌نژاد، بالغ بر یکهزار نفر از افراد یگان حفاظت در رفع تعرضات و اجرای احکام در ماه گذشته حضور داشتند که علاوه بر این میزان نفرات، بالغ بر ۵۵۰ نفر، نیروی پلیس فرمانده انتظامی شهرستان و فرمانده یگان حفاظت استان‌ها  نیز در ماموریت رفع تصرف ها که شامل تخلیه، قلع و قمع و خلع یدها بود به کمک یگان حفاظت آمدند.  

وی بار دیگر بر تعامل مناسب یگان حفاظت سازمان و یگان حفاظت استان‌ها با ناجا تاکید کرد و گفت: بالاترین اجرای احکام مربوط به استان‌های اصفهان، کردستان، یزد و آذربایجان شرقی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: فرماندهان گشت نیز در ماه گذشته (خرداد۹۷) ۲۳۵ مورد تعرض را گزارش کردند که میزان رفع تعرض به طور کلی ۹۵ هکتار بوده است که بالاترین تعرض‌ها مربوط به ایرانشهر و به ویژه چابهار بوده است.

وی در مورد وضعیت استان تهران و رفع تعرضاتی این استان نیز نکاتی را ارایه کرد و گفت: نزدیک به ۴۰ واحد گشتی در استان تهران گشت زنی کردند و  در ماه گذشته شاهد ۲ مورد حکم رفع تصرف، ۷ مورد گزارش وقوع تعرض به اراضی بودیم که همه موارد نیز رفع شدند.

عباس‌نژاد همچنین اعلام کرد: سازمان ملی زمین و مسکن به دنبال هوشمندسازی و فناوری جدید برای حفاظت از اراضی است که جزئیات آن در آینده نزدیک از سوی مدیرعامل سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.  

نظر شما