شناسهٔ خبر: 55176 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر می‌دهد:

افزایش دما از اواسط هفته آینده در غالب استان‌های کشور / تهران دمای ۴۱ درجه را تجربه می‌کند

آب و هوا براساس جداول و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی با توجه به تقویت الگوی تابستانه در تراز میانی جو، پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوا در غالب استانهای کشور بین ۳ تا ۵ درجه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس جداول و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی با توجه به تقویت الگوی تابستانه در تراز میانی جو،  پیش بینی می‌شود از روز شنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوا در غالب استانهای کشور (به ویژه نیمه شمالی) بین ۳ تا ۵ درجه افزایش یابد. انتظار می رود بیشینه دمای تهران روز یکشنبه و دوشنبه  پیش رو به حدود ۴۱ درجه  سلسیوس برسد که به همین خاطر توصیه می‌شود جهت مدیریت در مصرف بهینه آب و برق تمهیدات لازم به کار گرفته شود

برهمین اساس تا پایان هفته هم هوای گرم تابستانی را در اغلب نقاط کشور حاکم خواهیم دید.

با این حال در این مدت تنها در نقاطی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق کشور و در البرز مرکزی و استان‌هایی مثل سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران و بخش هایی از اصفهان وزش بادهای شدید و گاها ریزش گردو خاک را شاهد هستیم.

در خوزستان و بوشهر هم طی یکی، دو روز اخیر وزش بادها شدید بود و غبار محلی و پایین آمدن شاخص کیفیت را شاهد هستیم.

تهران هم امروز هوایی صاف همراه با ورزش باد را خواهد داشت که احتمال می‌رود در بعدازظهر و شب شاهد خیزش گردوخاک باشیم. برهمین اساس بیشینه دمای امروز تهران ۳۷ درجه و کمینه دما فردا ۲۶ درجه خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما