شناسهٔ خبر: 55217 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

افزایش دمای ۳ تا ۵ درجه در نیمه شمالی کشور/ لزوم مدیریت مصرف آب و برق با گرمتر شدن دمای تهران/ تقویت جریانات جنوبی همراه با رشد ابر و رگبار باران در جنوب و جنوب شرقی کشور

گزارش هواشناسی براساس پیش‌بینی مدل‌ها و الگوهای هواشناسی طی سه روز آینده بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت که این انتظار وجوددارد که با تقویت الگوهای تابستانه در تراز میانی جو شاهد روند افزایش دما باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی مدل‌ها و الگوهای هواشناسی طی سه روز آینده بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت که این انتظار وجوددارد که با تقویت الگوهای تابستانه در تراز میانی جو شاهد روند افزایش دما باشیم.

در همین سه روز پیش رو مناطق نیمه شرقی کشور، شمال شرق، شرق و جنوب شرق شاهد وزش بادهای شدید خواهند بود که پیش‌بینی می‌شود در زابل و جنوب سمنان این مساله همراه با گردوخاک باشد.

برهمین اساس استان‌های خوزستان و بوشهر هم به سبب وزش بادهای شدید کاهش کیفیت هوا را به خاطر خیزش گردوخاک تجربه خواهند کرد.

با تقویت جریانات جنوبی روی سواحل دریای عمان طی سه روز آینده انتظار می‌رود در ارتفاعات جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شاهد رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران باشیم.

از فردا جمعه هم تا اواسط هفته آینده روند افزایش دما را در مناطق مختلف به خصوص نیمه شمالی کشور شاهد خواهیم بود که این افزایش دما ۳ تا ۵ درجه خواهد بود.

تهران امروز بیشینه ۳۷ درجه بالای صفر را در ایستگاه مهرآباد شاهد بود و انتظار می‌رود دما در پایتخت در روز یکشنبه به ۴۱ درجه بالای صفر برسد به همین خاطر تمهیدات لازم جهت مدیریت در مصرف بهینه آب و برق در نظر گرفته شود. در همین خصوص تهران فردا صبح کمینه دمای ۲۶ درجه را تجربه می‌کند.

پیش‌بینی دمای سه روز پیش رو در استان‌های مختلف کشور را اینجا مشاهده می‌کنید.

نظر شما