شناسهٔ خبر: 55225 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی خبر داد:

ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای نوبنیاد/ آغاز عملیات اجرایی محور دسترسی شهر جدید صدرا

حبیب طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید،گفت: عملیات احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی از شهریور ماه ۹۷ در مجموعه شهرهای نوبنیاد برای اقشار متوسط جامعه آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا حبیب الله طاهر خانی، در آیین شروع عملیات عمرانی ساخت مسیر دسترسی شهر جدید صدرا به شیراز افزود: مطالعات این کار به پایان رسیده و ظرف ماه های آینده عملیات اجرایی ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی بیان کرد: عرضه این مسکن ها بر پایه سیاست ها و ابلاغیه های دولت تدبیر و امید صورت گرفته و در شهر جدید صدرا شیراز نیز تا شهریور ماه امسال ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی کلید خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه این واحدها اغلب برای اقشار متوسط جامعه ساخته خواهد شد، گفت: با آغاز این طرح، زمینه اشتغال مناسبی در شهرهای جدید نیز ایجاد خواهد شد.

طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مسیرهای دسترسی بین شهرهای جدید و شهر مادر باید تسریع و احداث شود و به همین سبب اجرای طرح هایی در کشور شروع شده که ۲ مورد از آن شامل، ساخت مسیر صدرا به بزرگراه شیراز- اصفهان و جاده صدرا به دوکوهک در شهر جدید صدرا است.

وی با اشاره به اینکه دسترسی ها از طریق بزرگراه اغلب مبتنی بر تردد خودروهای شخصی است، گفت: یکی از وجوه توسعه شهر صدرا، حمل و نقل ریلی است و باید این موضوع مدنظر مدیران این شهر و استان فارس قرار گیرد که در کنار احداث مسیرهای دسترسی، زیرساخت حمل و نقل ریل پایه نیز در این شهر ایجاد شود.پ

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به رشد زیاد جمعیت ساکن در صدرا، صرفا اتکا به حمل و نقل جاده ای نمی تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد و ضروری است که ساخت مسیر ریلی و قطارهای برقی نیز در دستور کار قرار گیرد.

طاهرخانی، همچنین در پاسخ به درخواست مسئولان شهر جدید صدرا مبنی بر احداث مصلا در این شهرک، با ساخت یک فاز از این طرح موافقت کرد.

شهر جدید صدرا (شهرک صدرا) که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد، با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.

در این آیین که با حضور اسماعیل تبادار استاندار فارس برگزار شد، عملیات اجرایی مسیر دسترسی شهر جدید صدرا به شیراز از محور بزرگراه شیراز - اصفهان به طول پنج و نیم کیلومتر و با هزینه ای معادل ۳۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا، این جاده از انتهای بولوار حافظ در شهر صدرا شروع و از ضلع شمالی پردیس دانشگاه کشاورزی به بزرگراه شیراز- اصفهان متصل می شود.

خلیل حاجی پور افزود: بر اساس پیش بینی های اولیه این جاده در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) سال ۹۸ به بهره برداری می رسد./

نظر شما