شناسهٔ خبر: 55234 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

شکل‌گیری توده گردوخاک در عراق و تاثیر آن روی نوار غربی کشور/ ماندگاری دما در جنوب غرب و غرب و افزایش دما در نیمه شمالی

هوا شناسی - گردو غبار طوفان براساس تحليل آخرين نقشه‌های هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده آسمانی صاف و آفتابی را انتظار داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحليل آخرين نقشههای هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده آسمانی صاف و آفتابی را انتظار داریم.

با این حال و در همین مدت در مناطقی از نیمه شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که ممکن است در بعضی ساعات و به خصوص در زابل این مساله همراه با گردوخاک باشد.

در همین زمینه ایلام، بوشهر و خوزستان هم وزشهای باید شدید را شاهد خواهند بود که در برخی مناطق این پدیده سبب میشود که خیزش گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا در این مناطق باشد.

صبح امروز هم توده گردوخاکی روی عراق شکل گرفت که حرکت جنوبی آن میتواند روی نوار غربی و در استانهای ایلام، کرمانشاه و خوزستان تاثیرگذار بوده وسبب خیزش گردوخاک و ریزگردها باشیم.

براساس بررسیهای صورت گرفته طی سه روز آینده و به خصوص در بعدازظهرها افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده بارش باران را در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در جنوب شرق انتظار داریم و در همین خصوص تا اواسط هفته آینده هوای گرم در جنوب غرب و غرب کشور ماندگار خواهد بود.

با گرم شدن جنوب غرب و غرب کشور به واسطه ماندگار هوای گرم در این مناطق نیمه شمالی کشور هم شاهد افزایش دما خواهد بود و این افزایش ۳ تا ۵ درجه است.

تنگه هرمز هم امروز یک روز متلاطم و مواج را سپری کرد که پیش از این و در این خصوص هشدارهای لازم جهت احتیاط و رعایت موارد ایمنی داده شده بود.

آسمان پایتخت طی سه روز آینده آسمانی صاف خواهد بود که در بعضی اوقات می توان انتظار وزش بادها را در برخی ارتفاعات پایتخت و دیگر مناطق آن شاهد بود.

بیشینه دما امروز در ایستگاه مهرآباد ۳۷ و در شمیرانات ۳۵ بود که انتظار می رود برای فردا این بیشینه ۳۹ و برای روز یکشنبه به ۴۱ درجه سانتی گراد برسد. همچنین کمینه دمای تهران هم فردا در مهرآباد ۲۵ و در شمیرانات ۲۲ درجه پیشبینی شده است.

نظر شما