شناسهٔ خبر: 55305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير املاك و حقوقی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان:

واگذاری ۶۷۰۰ قطعه زمين برای تامين مسكن اقشار ويژه/ آزادسازی ۲۹ هكتار از اراضی چشمه توتی بعد از ۲۸ سال

حسين سالاری مقدم مدير املاك وحقوقي اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: بيش از ۱۵ هزار سند تك برگی اراضی دولتی در حريم و محدوده شهرها در سطح استان تهيه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان، حسين سالاری مقدم مدير املاك وحقوقي اين اداره كل در تشريح اقدامات انجام شده طي چند سال اخير گفت: ۶۷۰۰ قطعه زمين با مساحت تقريبي ۹۲۸ هكتار از اراضي مورد نياز در محدوده و حريم شهرهاي سراسر استان جهت تأمين مسكن اقشار ويژه(خانواده معزز شهدا، ايثارگران و جانبازان) ،واحدهاي تجاري،خدماتي تا زمين هاي مورد نياز مصلي،دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي و نيز صنايع ،كارگاهها ،شهرك هاي صنعتي،مجتمع هاي توليدي،فضاي سبز و پارك جنگلي،گورستان و ...واگذار شده است.

وي اظهار داشت: تاكنون ۳۹۰ دادنامه مبني بر رفع تصرف،خلع يد و تثبيت مالكيت دولت در جهت دفاع از حقوق دولت اخذگرديده و ۱۹۴ مورد اجراي حكم رفع تصرف از اراضي دولتي انجام شده است.

سالاري مقدم درخصوص  اخذ سند و تثبيت مالكيت دولت بر اراضي گفت: اسناد بيش از ۲۳۰۰ هكتار از  اراضي دولتي واقع در حريم و محدوده شهرها در سطح استان در طول سه سال گذشته دريافت و مالكيت دولت تثبيت و بيش از ۴۸۰۰ صورتمجلس تفكيكي مربوط به اراضي و واحدهاي مسكوني ساخته شده در سطح استان اخذ گرديده است.

مدير املاك وحقوقي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان افزود:  بيش از ۱۵۰۰۰ سند تك برگي اراضي دولتي در حريم و محدوده شهرها در سطح استان تهيه و حدود ۱۵۰۰۰ قطعه از منابع سازمان ملي زمين و مسكن بازشماري و پرونده خواني و  تعداد بيش از ۲۵۰۰ قطعه زمين و  واحد مسكوني در سطح استان انتقال سند انجام شده است.

سالاري مقدم از مهمترين اقدامات انجام شده بعد از ۲۸ سال انتظار را، آزادسازي ۲۹ هكتار از اراضي منطقه چشمه توتي اصفهان دانست و گفت:  پس از ۲۸ سال ۲۹ هكتار از اراضي واقع در چشمه توتي اصفهان آزادسازي و اراضي به تعاوني هاي ۸ گانه كه در اين منطقه داراي قرارداد بوده تحويل شد كه انتظار مي رود تا مسكن حدود ۲۰۰۰ خانوار اين تعاوني ها تامين شود.

نظر شما