شناسهٔ خبر: 55312 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش شاخص کیفیت هوا در غرب و جنوب کشور/ هوای تهران و دیگر استان‌ها از سه‌شنبه خنک‌‌ می‌شود

آب و هوا- هواشناسی براساس نقشه‌ها و الگوهای هواشناسی، در سه روز آینده با داشتن جوی پایدار در اکثر نقاط کشور در قالب مناطق آسمانی صاف و آفتابی را شاهد هستیم و در اکثر نقاط هوای گرم تابستانی احساس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و براساس نقشه‌ها و الگوهای هواشناسی، در سه روز آینده با داشتن جوی پایدار در اکثر نقاط کشور در قالب مناطق آسمانی صاف و آفتابی را شاهد هستیم و در اکثر نقاط هوای گرم تابستانی احساس خواهد شد.

با این حال در نیمه شمالی کشور همچنان شاهد افزایش دمای ۳ تا ۵ درجه از روز گذشته شنبه بوده‌ایم و این موضوع برای فردا دوشنبه به اوج خواهد رسید.

طی این مدت در برخی نقاط استان‌‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و جنوب در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق سبب گرد و خاک و کاهش شاخص کیفیت هوا خواهد شد.

امروز هم در بعضی ساعات به ویژه منطقه زابل این پدیده همراه با گرد و خاک است و از روز دوشنبه در شرق کشور توفان، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان‌و‌بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق نیز دور از انتظار نخواهد بود.

این بادها و وزش‌های تند در یکی، دو روز آینده استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، بخش‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب سمنان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تهران هم امروز آسمانی آفتابی و صاف را با دمای بیشینه ۴۰ درجه بالای صفر تجربه کرد که این روند برای فردا هم ادامه داشته و می‌تواند شاهد افزایش دمای پایتخت در روز دوشنبه بود اما از روز سه‌شنبه به بعد دما روند کاهشی به خودش گرفته و هوا خنک‌تر می‌شود. بر همین اساس به شهروندان تهرانی توصیه می‌شود جهت مدیریت در مصرف بهینه آب و برق در این چند روز تمهیدات لازم را به کار گیرند.

دمای هوای سه روز اخیر را در استان های مختلف کشور را اینجا می توانید مشاهده کنید.

نظر شما