شناسهٔ خبر: 55314 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کلنگ‌زنی قطعه سوم بزرگراه جیرفت- بافت- سیرجان

کلنگ زنی کلنگ قطعه سوم بزرگراه جیرفت- بافت- سیرجان با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان جیرفت به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با حضور کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان جیرفت کلنگ قطعه سوم بزرگراه جیرفت- بافت- سیرجان به زمین زده شد.

محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: طول این پروژه ۱۰ کیلومتر و اعتبار مصوب ۳۷۵ میلیارد ریال است.

لازم به ذکر است، در قطعه مذکور ۲ دستگاه پل بزرگ (پل کلدان و پل سفید باز) به طول ۱۵۰ متر و ۶۰ متر ساخته در صورت تخصیص اعتبار لازم تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهندس ساردوئی افزود: با تکمیل این قطعه گام مؤثری در کاهش تصادفات و کاهش ترافیک این محور مهم روان و ارتباط با شهرستان‌های مجاور تسهیل می‌گردد همچنین باعث جلب سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و رونق بیشتر مناطق گردشگری ساردوئیه خواهد شد.

در ادامه از شروع عملیات تکمیلی زیرسازی و ابنیه فنی محور جگاه دلفارد بازدید کردند که لازم به ذکر است طول کل محور جگاه دلفارد ۱۲ کیلومتر که بازگشایی کل مسیر انجام شده و عملیات ساخت ابنیه فنی تا کیلومتر ۵/۳ نیز اجرا و اعتبار هزینه شده تاکنون ۱۱هزار میلیون ریال که برای تکمیل مسیر به ۴۰۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

همچنین در ادامه از عملیات اصلاح گردنه گازرو در محور سربیژن- سراب بازدید شد.

وی بیان کرد: در محور سربیژن- سراب اصلاح قوس گردنه گازرو در حال انجام است اعتبار هزینه شده تاکنون ۳۶۰۰ میلیون ریال و برای تکمیل اصلاح گردنه مذکور به ۱۵۰۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

در ادامه از منطقه دیمند –گویگان بازدید کردند که لازم به ذکر است طول کل این محور ۳۴ کیلومتر است که ۴ کیلومتر از ابتدای مسیر بهسازی و اصلاح شده همچنین بهسازی مسیر از سه‌راهی پایتم به سمت گویگان به طول ۱۲ کیلومتر در سنوات گذشته انجام شده و در حال حاضر بهسازی از کیلومتر ۴(آبگرم) تا روستایی تیتون به طول ۸ کیلومتر بااعتبار ۸۵۰۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۶۰ در صددر حال انجام است اعتبار هزینه شده تاکنون ۳۸۰۰۰ میلیون ریال و با تکمیل این محور ۳۵۱ خانوار از راه مناسب برخوردار می‌شود.

نظر شما