شناسهٔ خبر: 55335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور بزرگ مقابله باآتش سوزی و انفجار مواد نفتی در بندر لنگه

مانور به منظور ارتقای ظرفیت های عملیاتی و ارزیابی سرعت و دقت یگان های مختلف آتش نشانی، گارد و واحد عملیات، مانور مقابله با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار مواد نفتی در بندرلنگه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری نسب در حاشیه این مانور گفت: با توجه به توسعه روز افزون سرمایه گذاری در بندر لنگه و حجم بالای تخلیه و بارگیری کالا، مانور مذکور با هدف ارتقای توانمندی های عملیاتی و ارزیابی سرعت و دقت یگان های مختلف آتش نشانی، گارد و واحد عملیات در بندرلنگه تدوین و به اجرا درآمد.

وی اظهار داشت: مانور مقابله با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار مواد نفتی از نوع میدانی و عملکردی بوده و با حضور مشاور ایمنی و آتش نشانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

سعید اسدی، مسئول واحد HSE و آتش نشانی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به سناریوی این مانور گفت: در این رویداد، حوادث آتش سوزی در تانکر حامل سوخت و نشتی مایعات قابل اشتعال و انفجار شبیه سازی شد و هر کدام از یگان ها متناسب با ماموریت و وظیفه خود با رعایت دستورالعمل واکنش در شرایط اضطراری در این حادثه ایفای نقش کردند.

وی ضمن اشاره به مشارکت واحد های مختلف بندر در این مانور افزود: تعداد ۱۲ نفر از پرسنل واحد آتش نشانی و نیز تعداد ۲۰ نفر از واحد های اداری و عملیاتی از جمله اورژانس، حراست، یگان حفاظت و امور بندری، واحد عملیات بندری و دریایی، واحد ایمنی و بهداشت، روابط عمومی و برخی شرکت های پیمانکار در بندر پس از حضور در دوره آموزشی و آمادگی تئوری در این مانور مشارکت کردند.

اسدی خاطرنشان کرد: در این مانور، نحوه عملکرد و مدیریت ایمنی و آتش نشانی و سایر نیروها بر اساس شاخص هایی همچون زمان رسیدن، زمان آماده سازی تجهیزات، زمان عملیات، هماهنگی تیمی، انضباط عملیاتی، آمادگی تجهیزات، نحوه استقرار خودروها، نحوه فرماندهی در عملیات و عملکرد تیم ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

شایان ذکر است است، در این مانور یک دستگاه تانکر، یک دستگاه لیفتراک، لودر، آمبولانس و ۳ دستگاه کامیون آتش نشانی مورد استفاده قرار گرفت.

نظر شما