شناسهٔ خبر: 55380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الهیاری مطرح کرد؛

اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش تلفات موتورسواران

مراسم رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: ۶۴ درصد تصادفات منجر به فوت موتورسواران، براثر ضربه به سر بوده که ۳۵ در صد آن در فصل تابستان و به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است که این اداره با توزیع رایگان کلاه‌های ایمنی و تأکید بر استفاده آن امید به کاهش چشمگیر این‌گونه حوادث دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، دومین همایش ارتقاء ایمنی موتورسواران در شهرستان ورامین برگزار شد.

این همایش با حضور پلیس‌راه شرق استان تهران، اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ورامین، پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ورامین، شهرداری ورامین و با حضور جمع کثیری از موتورسواران برگزار شد.

 الهیاری رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: ۶۴ درصد تصادفات منجر به فوت موتورسواران، براثر ضربه به سر بوده که ۳۵ در صد آن در فصل تابستان و به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است که این اداره با توزیع رایگان کلاه‌های ایمنی و تأکید بر استفاده آن امید به کاهش چشمگیر این‌گونه حوادث دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان تهران در ادامه یکی دیگر از دلایل تلفات موتورسواران را نبود دید لازم توسط خودروها اعلام کرد و ضمن تأکید بر صحت و سلامت چراغ‌های جلو و عقب موتورسیکلت از توزیع شبرنگ جهت نصب بر روی آن و پخش جلیقه شبرنگ به موتورسواران خبر داد.

 وی از سهم ۲۰ درصدی موتورسواران در تلفات و حوادث جاده‌ای خبر داد و افزود: سالیانه بیش از ۲۰۰۰ عدد کلاه ایمنی، جلیقه، شبرنگ و سایر ملزومات ایمنی توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در قالب برنامه و همایش‌های متنوع در شهرستان‌های استان تهران توزیع می‌گردد.

در ادامه این همایش یاسر بوداغی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ورامین با اشاره به آغاز فصل تابستان و افزایش تلفات موتورسواران در این ایام از سال گفت: با عنایت به شغل اکثریت مردم این منطقه، میزان تردد و استفاده از موتورسیکلت در آن زیاد و با توجه به تابستان‌های گرم این شهرستان و عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین، متأسفانه بالای ۳۸ درصد آمار تصادفات منجر به فوت در این شهرستان مربوط به موتورسواران است.

بوداغی اعلام کرد: در این همایش که به‌منظور افزایش آگاهی موتورسواران از آئین‌نامه‌ها و تفهیم نکات ایمنی برگزار شد، تعداد ۲۰۰ عدد کلاه ایمنی به همراه جلیقه و برچسب شبرنگ و دفترچه نکات ایمنی به راکبین موتورسیکلت اهدا گردید.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ورامین در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای موتورسواران عزیز، به تأثیر مستقیم این‌گونه آموزش‌ها اشاره کرد و بیان کرد: امیدواریم راکبین موتورسیکلت ضمن رعایت قوانین و نکات ایمنی و همچنین استفاده همیشگی از کلاه ایمنی از وقوع هرگونه حادثه جاده‌ای در امان بمانند.

نظر شما