شناسهٔ خبر: 55409 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور جمعی از مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صورت گرفت:

بازديد دبير ستاد توسعه روابط اقتصادی ايران و عراق از پایانه‌های مرزی خوزستان

بازدید مشاور معاون اول رئيس جمهوری و دبير ستاد توسعه روابط اقتصادي ايران و عراق به همراه هياتی متشكل از نمايندگان دستگاه‌های ذيربط در امور تجاری با عراق از پايانه‌های مرزی شلمچه و چزابه در استان خوزستان بازديد كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ،رضا نفیسی مدیر كل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی،در جریان بازدید هیات اعزامی از پایانه های مرزی شلمچه و چزابه با ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات عمرانی و زیرساختی انجام شده در پایانه های مرزی مذكور ضمن بازدید از سالن‌های مسافری و گیت‌های كنترل گذرنامه و روند ورود و خروج مسافرین ایرانی و خارجی و سایر خدمات ارائه شده در سالن به گردشگران عراقی و نیز سالن تجاری احداث شده برای انجام امور مربوط به تجار و بازرگانان در مرز چزابه به  تدابیر اتخاذ شده برای توسعه مبادلات اقتصادی و تسهیل و تسریع در عبور و مرور از مرز از جمله فراهم شدن مكان مناسب با سیستم های سرمایشی و گرمایشی متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه ، تجهیزات فناوری برای گذرنامه ( رایانه ، پاسپورتخوان و ... ) ، بستر فیبر نوری برای ارتباطات دستگاهها و ... اشاره كرد.

بر اساس این گزارش ، اعضای هیات سپس با حضور در محدوده بارانداز صادراتی و مشاهده چگونگی عملیات تخلیه و بارگیری كالاهای صادراتی از كامیون ایرانی به كامیون عراقی و بررسی روند امور مربوط به صادرات غیر نفتی و مسائل  و مشكلات سازمانها و ارگانهای ذیربط برای ارائه خدمات مناسب به تجار و بازرگانان و نیز تاسیسات و مستحدثات ایجاد شده برای افزایش صادرات و رونق مبادلات اقتصادی و زیر ساختهای تامین شده از سوی بازرگانان و بخش خصوصی در منطقه آزاد اروند كنار، در جلسه صمیمانه در مرزهای شلمچه و چزابه با حضور روسای دستگاه‌های ذیربط حاضر در مرز و  صادر كنندگان و تجار و مسئولین محلی و منطقه آزاد اروند كنار به گفتگو و بررسی امور و درخواستهای مطرح شده از سوی تجار و فعالان اقتصادی برای تسهیل و تسریع و رفع موانع مربوط به تجارت و تعیین راهكارهای مناسب برای افزایش صادرات غیر نفتی صادراتی اقدام كردند.

این گزارش می افزاید دانایی فر مشاور معاون اول رئیس جمهور و رئیس هیات اعزامی ،ضمن اشاره به قدمت طولانی مرز شلمچه و چزابه تلاش های انجام شده در طول سالیان اخیر برای توسعه مبادلات ،خواستار  تلاش تمام دست اندركاران در این امر شد.

همچنین سایر اعضای هیات در حوزه‌های كاری خود به بیان نقطه نظرات و راهكارهای پیشنهادی برای رفع مشكلات فراروی تجار و بازرگانان نمودند. 

گفتنی است در ادامه پس از بازدیدهای مربوطه جلسه كارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در استانداری خوزستان با حضور معاون استاندار برگزار و ضمن جمع بندی گزارش بازدید میدانی از مرزهای استان و چگونگی رفع مشكلات مربوطه و قول همكاری های لازم از سوی نمایندگان كلیه دستگاهها اظهار امیدواری كرد تا با همدلی تمام مسئولین رونق اقتصادی در مرزها و شكوفایی صادرات نتیجه زحمات سازمان ها باشد.

نظر شما