شناسهٔ خبر: 55414 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محسنی مطرح کرد؛

گردشگری دریایی بهترین فرصت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد

محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: صنعت گردشگری صنعتی درآمدزا و پرمنفعت محسوب می‌شود و گردشگری دریایی بهترین فرصت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی در نشست با معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و هیئت همراه بابیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی بر فعالیت مدیران بنادر در حوزه مسئولیت اجتماعی تأکید بسیاری دارد، اظهار کرد: به‌منظور تحقق وظیفه مسئولیت اجتماعی ضمن بازدید از روستاها، مساجد، حسینیه‌ها، افراد بی‌بضاعت، ایتام و کودکان بدسرپرست در حوزه‌های مختلف از جمله آموزشی و مذهبی از آن‌ها حمایت کرده‌ایم.

محسنی با اشاره به اینکه رویکرد بندر خرمشهر در حوزه کمک و یاری‌رساندن به این افراد، توانمندسازی و کارآفرینی است، افزود: درصدد هستیم با توجه به مزیت پنهان این منطقه که گردشگری دریایی و ساحلی است به افراد نیازمند و مددجوهای کمیته امداد یاری رسانیم.

وی جوامع محلی، توریسم و تور لیدر را حلقه اتصال گردشگری دریایی معرفی کرد و ذینفع اصلی گردشگری دریایی را جوامع محلی دانست.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: راه‌اندازی مرکز آموزشی گردشگری دریایی اروند و کارون و آموزش تورلیدرها باهدف توانمندسازی و ایجاد شغل برای جوانان این منطقه از ماه جاری آغاز می‌شود.

محسنی بابیان اینکه صنعت گردشگری حوزه درآمدزا و پرمنفعتی است، اظهار داشت: گردشگری دریایی بهترین فرصت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد است و بندر خرمشهر آمادگی در اختیار گذاشتن ظرفیت‌هایی از این حوزه را به مددجویان کمیته امداد دارد.

وی ادامه داد: تبادل گردشگر بین بنادر، جابجایی کاروان‌های زیارتی استان‌های جنوبی از طریق شناور و مسیر دریایی، راه‌اندازی خط کروز اروند تا چابهار و تأسیس شرکت توسعه گردشگری جنوب ایران میان چهار استان جنوبی ازجمله طرح‌های پیشنهادی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر است که با اجرای آن چندین هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بر برگزاری جلسات بین این اداره کل و کمیته امداد به‌منظور شناسایی حوزه‌های مشترک همکاری تأکید کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست گفت: امروزه نگاه کمیته امداد نگاه ایستگاه عبور موقت و فرآیند توانمندسازی و حمایت از کودکان و سالمندان است.

علی‌محمد ذوالفقاری افزود: اگر در حوزه تأمین شغل، امکانات آموزشی، ازدواج و ایجاد شغل برای مددجویان کمیته امداد کاری صورت نگیرد این قشر متحمل آسیب‌های فراوانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه کارآفرینی باید اقدامات بیشتری صورت گیرد، افزود: آموزش مشاغل دریایی یکی از موارد مدنظر ماست.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: باید از بنادر و مزیت‌های آن‌ها برای کمک و همیاری به نیازمندان بهره گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما